به گزارش روز یکشنبه مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، محمدرضا جوادی یگانه در واکنش به انتشار خبری مبنی بر مخالفت صدا و سیما با پخش ادوات موسیقی در کنسرت‌های آنلاینی که از سایت تیوا به صورت زنده برای شهروندان قابل مشاهده است، اظهارداشت: این خبر صحت ندارد.

وی گفت: همه نهادها از جمله وزارت ارشاد و دفتر امور موسیقی، سازمان صدا و سیما و سازمان محتوای رسانه‌ای در این بخش با ما کمال همکاری و همراهی داشتند.

جوادی یگانه با بیان اینکه تا این لحظه هیچ منع و محدودیتی برای پخش موسیقی به صورت زنده به معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ابلاغ نشده است، افزود: بسیاری از موارد را رعایت می‌کنیم و تصاویری که از کنسرت‌ها در دو شب گذشته مشاهده شده گویای شرایطی است که براساس آن می‌توان کنسرت‌ها را نمایش داد.

درخواست افزایش پهنای باند اینترنت اپراتورها

معاون شهردار تهران بیان کرد: شب گذشته به لحاظ فنی با مشکلی روبه رو نبودیم اما پهنای باند اینترنت کشور پاسخگوی این حجم از استقبال نبود.

وی افزود: تنها درخواست ما از وزارت ارتباطات این است که برای افزایش پهنای باند اپراتورها همکاری کنند تا شهروندان بیشتری بتوانند تماشاگر این کنسرت‌ها باشند.

جوادی یگانه تاکید کرد: بهتر است به جای حاشیه‌پردازی شرایطی مهیا شود که شهروندان بتوانند در شرایط فعلی در خانه بمانند و از  پخش کنسرت‌های آنلاین استفاده کنند، البته بی شک چون برای اولین بار این اتفاق در حال وقوع است ضعف‌هایی هم در پخش وجود دارد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اشاره به استقبال چشمگیر شهروندان از پخش کنسرت‌های آنلاین گفت: در تلاشیم تا کیفیت زیرساخت‌های موجود را ارتقا دهیم.

جوادی یگانه بیان کرد: شب گذشته بیش از ۵ میلیون نفر به صورت متغیر و ٧٠٠ هزار نفر به صورت ثابت از ابتدا تا انتها از طریق سایت تیوا و پلتفرم‌های مختلف تماشاگر این کنسرت بودند که این یک تجربه فوق العاده است.

براساس این گزارش، انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیوی آنلاین (VOD و IPTV) با انتشار بیانیه‌ای از ایجاد فضا برای پخش موسیقی زنده تشکر کردند در بخشی از این بیانیه آمده است: انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیوی آنلاین بخاطر این اقدام شایسته از سازمان صدا و سیما و همچنین سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر صمیمانه تقدیر و تشکر کرده و امیدوار است از این دست اقدامات نیز همواره ادامه یابد. چرا که با این اقدامات این دست رسانه ملیست که در فضای مجازی توسعه خواهد یافت.

در ادامه این بیانیه آمده؛ طی دو روز گذشته که کنسرت موسیقی زنده به همت شهرداری تهران از برج میلاد توسط سرویس‌های دارای مجوز ساترا پخش شد بیش از ۵ میلیون نفر مردم ایران آن را مشاهده کردند. بازخوردهای مختلفی که دریافت شد حاکی از رضایت مردم از این تصمیم بود. لذا ما نیز همچون کادر خدوم پزشکی و درمانی در کشور کنار مردم بوده و هستیم و تلاش می‌کنیم لبخند رضایت بر صورت تک‌ تک مردم ایران بنشیند.

به گزارش ایرنا، یکی از خبرنگاران حوزه موسیقی روز گذشته در صفحه توییتر خود نوشت: برگزارکنندگان پروژه ‌کنسرت آنلاین امشب با مشکلی باورنکردنی رو به رو شده‌اند. از آنجایی که مجوز پخش آنلاین این کنسرت‌ها تحت نظارت صدا و سیما است، نماینده سازمان صدا و سیما اعلام کرده از امشب پخش زنده کنسرت‌های آنلاین باید بدون نمایش ساز باشد!

اجرای کنسرت‌های آنلاین با صندلی‌های خالی به ‌منظور ایجاد لحظات شاد و مفرح برای مردم در ایام قرنطینه برای مقابله با کرونا و تشویق آنان به ماندن در خانه و قطع زنجیره ابتلا به این بیماری از هشتم فروردین با حضور امید حاجیلی در برج میلاد آغاز شد.

این کنسرت‌ها با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران تا ۱۵ شب راس ساعت ۲۱ ادامه خواهد داشت.

کنسرت آنلاین نهم فروردین با حضور مهدی جهانی برگزار شد و روزبه بمانی (۱۰ فروردین)، گروه استاد اسداللهی (۱۱ فروردین)، رضا یزدانی (۱۲ فروردین)، گروه رستاک (۱۳ فروردین)، حمید عسگری (۱۴ فروردین)، گروه گیل و آمارد (۱۵ فروردین)، مهدی یغمایی (۱۶ فروردین)، گروه ژوانا- سعدالله نصیری- (۱۷ فروردین)، حمید حامی (۱۸ فروردین)، لیان بوشهر (۱۹ فروردین)، سینا سرلک (۲۰ فروردین) و اشوان-اشکان خدابنده لو- (۲۱ فروردین) روی صحنه خواهند رفت.

علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را به صورت زنده از سایت‌های تیوا www.tva.tv، فیلم نت، ارمغان، گروه پیشتاز، هاشور، رسانه مهر، پویا رسانه، آی سینما، سینمای همراه، رسانه لحظه و گپ فیلم آپارات تماشا کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.