حمیدرضا تاجیک روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، کلیه واحدهای صنفی غیرضروری برای جلوگیری از تجمع مردمی و انتشار ویروس کرونا می‌باید تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل شود.
وی افزود: با همکاری بسیاری از اصناف، حدود ۷۰ درصد از واحدهای غیرضروری شهرستان قرچک تعطیل شده و این دستورالعمل را اجرایی کردند ولی در مقابل برخی از واحدها بدون توجه به هشدارهای مسئولان بهداشتی و دستور رئیس جمهوری کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
این مسئول خاطرنشان کرد: از سوی اتحادیه‌های صنفی، به کلیه واحدهای صنفی غیرضروری اخطاریه داده شده و از آنان خواسته شده تا پیش از حضور بازرسان اتاق اصناف، نسبت به تعطیلی اقدام کنند.
تاجیک تأکید کرد : از فردا جمعه، هر واحدغیرضروری که به فعالیت خود ادامه دهد با همکاری اماکن نیروی انتظامی و دستگاه قضایی تا اطلاع ثانوی پلمب می‌شود.
وی یادآور شد: شهرستان قرچک ۱۴ اتحادیه و بیش از ۱۰ هزار واحد صنفی دارد.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ظهر دیروز چهارشنبه تا امروز و براساس یافته های آزمایشگاهی دو هزارو ٣٨٩ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به این بیماری تا امروز ۷ فروردین ۱۳۹۸ به ٢٩ هزارو ٤٠٦ نفر رسید.

دکتر کیانوش جهانپور افزود: خوشبختانه تاکنون ١٠ هزارو ٤٥٧ نفر از مبتلایان به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۷ نفر از بیماران کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع، شمار درگذشتگان بر اثر این بیماری به دو هزارو به ۲۲۳ نفر افزایش یافت.حمشارکت مردم در طرح غربالگری کرونا از مرز ۵۰ میلیون نفر گذشت و به حدود ۵۰ میلیون و ۸۲۱ هزار نفر تا ظهر امروز رسید.

دکتر جهانپور تاکید کرد:مردم برای آگاهی از وضعیت سلامتی خود حتما به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.