سعید خال روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خوشبختانه مردم با فرهنگ و فهیم تهران توصیه های مسئولان ستاد مقابله با ویروس کرونا و شهرداری تهران را در جهت عدم زیارت قبور در پنجشنبه آخر سال‌را کاملا رعایت کرده اند، به طوری امروز پنجشنبه ۲۹ اسفند و پنجشنبه هفته گذشته ۲۲ اسفند ماه جزو خلوت ترین ایامی بود که سازمان بهشت زهرا (س) به خود دیده است.

وی با بیان اینکه مردم باید همین روند را تا پایان شیوه ویروس منحوس کرونا در کشور ادامه دهند، افزود: زیارت اهل قبور تا حد امکان باید از راه دور با قرائت فاتحه انجام شود تا جلوی شیوع این ویروس منحوس گرفته شود.

وی با بیان اینکه عده ای از هموطنان تریج می دهند لحظه تحویل سال را در کنار قبر عزیزانشان در بهشت زهرا (س) و سایر آرامستان ها باشند: افزود: توصیه می شود امسال تمامی افراد لحظه تحویل سال را در خانه و در کنار سفره هفت سین بگذرانند و از حضور در بهشت زهرا (س) اجتناب نمایند.

خال تاکید کرد: امسال در زمان تحویل سال اگر تعداد مراجعه کننده و ازدحام برای ورود به بهشت زهرا(س) زیاد باشد امکان بسته شدن درب های این سازمان به روی مراجعه کنندگان وجود دارد.

وی یادآور شد: پدران و مادران شهدا به دلیل کهولت سن بیش از دیگر مراجعه کنندگان در معرض ابتلا به ویروس منحوس کرونا هستند از این جهت این افراد باید بیش از سایرین زیارت قبور فرزندانشان به زمان دیگری موکول کنند.

خال اضافه کرد: امسال  شیوع ویروس کرونا در کشور تمامی برنامه ها و سنت های حسنه را تحت تاثیر قرار داده است و مردم باید تا ریشه کن شدن کامل این ویروس منحوس باید با مصوبات ستاد مقابله به کرونا همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، اغلب ایرانیان براساس یک سنت دیرینه پنجشنبه آخرسال جهت غبارروبی و قرائت فاتحه برای درگذشتگان خود بر سر مزارشان می روند.

بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز شد.

بهشت زهرا (س) ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.