سید سراج‌الدین تقوی ونکی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بخش مرکزی با ۱۳ روستا، از جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر برخوردار است که رسیدگی به وضعیت سلامتی این افراد می‌تواند در کنترل شیوع ویروس کرونا،نقش به سزایی ایفا کند.
وی افزود: از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا و تشکیل کمیته مقابله با این بیماری، دهیاری‌های بخش مرکزی نیز به حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته با استفاده از وسایل موجود در مناطق روستایی، اقدام به ضدعفونی معابر و وسایل عمومی کردند.
وی تصریح کرد: در ورودی مناطق روستایی نیز با استقرار دستگاه ضدعفونی کننده، خودروهای ورودی و خروجی به طور کامل گندزدایی گردید تا از سرایت ویروس به داخل و خارج از روستا جلوگیری شود.
تقوی افزود: یکی از اقداماتی که در دولت تدبیر و امید در مناطق روستایی صورت گرفت، احداث مراکز هلال احمر موسوم به " خانه هلال" است که تلاش گردیده تا با استفاده از توان این جمعیت نیز، با بیماری کرونا مقابله گردد.
وی گفت: با همکاری دهیاران و جمعیت هلال احمر، ایستگاه سنجش سلامت در ورودی مناطق روستایی بخش مرکزی مستقر می‌شود تا با استفاده از دستگاه تب‌سنج حرارتی ، سلامتی روستائیان و افرادی که به این مناطق وارد می‌شوند، بررسی شود.
بخشدار مرکزی ورامین افزود: روستاهای بخش مرکزی، در مجاورت شهر ورامین قرار دارند و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این مناطق می‌تواند به کنترل بیماری در شهر نیز کمک شایانی کند.
شهرستان ورامین با دو بخش مرکزی و جوادآباد و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.