مجید صفری روز جمعه همزمان با آغاز بکار فرآینده رای گیری در شهرستان دماوند با اشاره به اینکه انتخابات یک حماسه بزرگ سیاسی و نشان دهنده مردم سالاری دینی است، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، از صبح امروز تمامی اعضای شعب اخذ رای در محل های مشخص شده مستقر شدند و دماوند نخستین شهرستان استان تهران بود که روند اجرای فرآیند اخد رای را به موقع آغاز به کار کرد.

صفری تاکید کرد: از مردم شهرستان می خواهیم به هیچ خبر حاشیه‌ای و شایعه توجه نکنند و اخبار رسمی انتخابات، نتایج و موضوعات مربوط به انتخابات را حتما از طریق ستاد انتخابات پیگیری کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پیش‌بینی می شود مشارکت بالایی در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه داشته باشیم و همچنین پیش بینی های لازم در خصوص برگزاری انتخاباتی بدون نقص انجام شده است.

فرماندار شهرستان دماوند تاکید کرد: همه دست اندرکاران ستاد انتخابات در خصوص عمل به قانون و رعایت اصل بی‌طرفی توجیه شدند و امیدواریم مشکل خاصی پیش نیاید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طبق ستور معاون محترم سیاسی وزیر کشور مبنی بر اختیاری بودن استفاده شهروندان از استامپ و جوهر، نیز گفت: باتوجه به وجود دستگاههای احراز هویت و اطمینان از تشخیص هویت رای دهندگان و عدم امکان رای دادن مجدد و پیرو تقاضای اکثریت ستادهای انتخاباتی برای حفظ سلامتی هموطنان عزیز و نامه وزارت بهداشت مبنی بر حذف استامپ و نیز موافقت شورای محترم نگهبان، استفاده از استامپ اختیاری است.

وی ادامه داد: حوزه انتخابیه شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه شامل ۱۷۰ شعبه اخذ رای متشکل از ۱۲۲ شعبه در شهرستان دماوند و ۴۸ شعبه در شهرستان فیروزکوه است و بیش از چهارهزار نفر برگزاری انتخابات را به عهده دارند؛ همچنین بیش از ۳۰۰ صندوق در شعب اخذ رای در این حوزه انتخابیه مستقر می شود.

این مقام مسئول همچنین بیان داشت: بیش از ۹۳ هزار نفر واجد شرایط رای در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه هستند و به نظر می رسد در این دوره شاهد بالاترین میزان مشارکت مردم در انتخابات باشیم.

لازم به ذکر است، انتخابات و اخذ رای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ امروز در ۱۷۰ شعبه حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه آغاز شد.

در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه، ۱۱ نامزد برای رسیدن به یک کرسی خانه ملت با یکدیگر رقابت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.