«مجید فراهانی» روز سه شنبه در جریان یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورا، بررسی نامه اعتراض فرمانداری تهران نسبت به مصوبه «سیاست های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران» را بررسی کردند.

«مجید فراهانی» در جریان بررسی این اعتراض، گفت: برای نخستین بار در سال ۱۳۸۶ سیاست ها و الزامات تدوین بودجه شهرداری مورد توجه شورای اسلامی شهر قرار گرفت و شورا با تصویب مصوبه تعیین سیاست‌های تنظیم بودجه سال ۱۳۸۷ شهرداری تهران انجام می شده که مورد اعتراض فرمانداری هم قرار نگرفت این حرکت را آغاز و تاکنون ادامه دارد .

وی با اشاره به اینکه از ابتدای دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران در تداوم حرکت صحیح آغاز شده از سال ۱۳۸۶، شورا نسبت به تبیین سیاست های اجرای و الزامات مورد نظر خود در تدوین بودجه شهرداری را همچون ادوار گذشته به تصویب رساند.

فراهانی با بیان اینکه شورای شهر در سال گذشته نیز سیاست های بودجه ای امسال را تصویب کرد اما فرمانداری نسبت به آن اعتراضی نداشت، گفت: فرمانداری امسال اعتراض دارد که شورا از قالب طرح و سیاست گذاری خارج و به عرصه اجراء وارد شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، خاطر نشان کرد: شایسته بود مصادیق و موارد ورود شورا به عرصه اجرا، مغایر با دستورالعمل طرز تهیه، تدوین اجراء و تفریغ بودجه شهرداری‌ها ابلاغی وزیر کشور و مغایر با بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری‌ها اشاره می شد تا در مسیر تطبیق با قانون مصوبه شورا اصلاح می شد.

اعضای شورای شهر تهران درنهایت پس از توضیح مجید فراهانی با ۱۴ رای از ۱۴ عضو حاضر، اعتراض فرمانداری به مصوبه سیاست ها و الزامات اجرایی بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران را وارد ندانستند.

اعضای شورای شهر تهران این مصوبه را در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه خود تصویب کردند و مقرر کردند که شهرداری تهران بر اساس آن، بودجه ریزی کرده و لایحه بودجه را به شورا بیاورد.

به گفته «محسن هاشمی»، رئیس شورای شهر تهران، لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران تا اواخر دی ماه تقدیم شورای شهر می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.