رضا قاسمی روز سه شنبه در مراسم آغاز عملیات حفاری متروی اسلامشهر اظهار داشت: اکنون ۱۲۰ هزار سفر در روز به سمت تهران انجام می شود که با راه اندازی این سامانه ریلی بخش زیادی از مردم جذب مترو می شوند.

وی افزود: امروز شاهد اجرای فاز یک این طرح هستیم که از انتهای ایستگاه آزادگان تا میدان نماز به طول ۱۰.۵ کیلومتر در نظر گرفته شده است که این فاز در ۲ قطعه در حال اجراست.

مدیرعامل حمل و نقل ریلی شهرستان اسلامشهر ادامه داد: قطعه اول از ایستگاه آزادگان به سمت بزرگراه آزادگان به طول ۹۵۰ متر ، پیشرفت فیزیکی هفت درصدی داشته است و قطعه دوم از بزرگراه آزادگان تا میدان نماز که از اسفندماه سال گذشته آغاز شده، ۱۰ درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به این که عملیات حفاری مترو به صورت سه شیفت در دست اجراست گفت: ۲۰۰ نفر از مهندسان در سه شیفت کاری مشغول به کار هستند.

قاسمی خاطر نشان کرد: عملیات خاکبرداری، بتن ریزی و نصب سازه های فلزی از جمله مهمترین اقداماتی است که در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، مترو اسلامشهر از طریق ایستگاه آزادگان (خط ۳) به مترو تهران متصل می شود و تا ایستگاه قائم امتداد می یابد.

برآورد بودجه کل پروژه حفاری از انتهای ایستگاه آزادگان تا میدان نماز ۴۵۰ میلیارد تومان است که هزینه احداث تا ایستگاه آزادگان ۴۵ میلیارد و تا میدان نماز نیز بیش از ۴۰۵ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.