محمد تقی‌زاده روز چهارشنبه در جلسه هم‌اندیشی دهیاران پیرامون حفظ اعتماد عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی که در سالن همایش‌های استانداری تهران برگزار شد، افزود: از مجموع شش هزار میلیارد تومان، سه هزار میلیارد تومان آن سهم شهرداری تهران و مابقی سهم دهیاری‌ها و شهرداری‌های شهرستان‌های استان است.

وی خاطرنشان کرد: استان تهران این آمادگی را دارد که به عنوان پایلوت مناطق روستایی در حوزه برنامه‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها عمل کند چراکه اقدامات در تهران الگویی برای همه کشور است و جمعیت ۸۰۰ هزار نفری روستاهای استان تهران جمعیت قابل توجهی است که می‌توان با مدیریت درست روستاها، در زمینه توسعه پایدار و راهبردی حرکت کنیم.

تقی‌زاده گفت: کمیته های مختلف در حوزه آموزش، عمران و توسعه اشتغال روستایی ایجاد می‌شود تا بتوانیم با تشکیل جلسه‌ها به صورت متناوب ایده‌ها و خلاقیت در حوزه روستایی را افزایش دهیم همچنین می توان از ظرفیت سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در زمینه‌های آموزشی انواع تجهیزات، مقررات و قوانین استفاده کرد چراکه یکی از کمبودها تداخل وظایف و تعارض قوانین است.

وی تصریح کرد: در حوزه بوم‌گردی و گردشگری ظرفیت‌های بالایی در روستاها وجود دارد که باید براساس ظرفیت و قابلیت‌ها برنامه‌ریزی‌ها پیش رود بر همین اساس برنامه‌ریزیهای پنج ساله در روستاهای استان تهران دنبال می‌شود تا سند بالادستی در حوزه روستایی داشته باشیم همچنین سامانه نظارت بر اجرای برنامه‌ها نیز راه اندازی می‌شود تا میزان دسترسی به اهداف مورد سنجش قرار گیرد.

اعتبارات ارزش افزوده روستاها فرصت و تهدید است

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران نیز در این جلسه گفت: اعتبارات ارزش افزوده در روستاهای استان بخش مهمی از اعتبارات در شرایط تحریم است که می‌تواند فرصت و تهدید باشد.

معصومه پرندوار افزود: اعتبارات از این جهت فرصت محسوب می شود که منجر به توسعه روستایی است که منوط به تسلط و واقف بودن به اسناد برنامه‌های بالادستی از جمله توسعه استان، سند توسعه برنامه ششم و سند چشم انداز ۱۴۰۰ است.

وی ادامه داد: تهدید اعتبارات به لحاظ ریزش منابع انسانی است چراکه اگر به آموزه‌های دینی و خودمراقبتی مسلح نباشیم سرمایه‌های اجتماعی کشور را مورد آسیب قرار می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.