حجت الاسلام روح‌الله باقری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پیشوا گفت: مردم ایران اسلامی در هفته گذشته، لطف خداوند متعال و عنایت ولی عصر(عج) را در آشوب اغتشاشگران به خوبی مشاهده کردند و با موضع گیری رهبر معظم انقلاب، نقش بی بدیل ولایت‌فقیه به عنوان ستون خیمه انقلاب را درک کردند.
وی  افزود: کسانی که قصد تبیین نقش ولایت فقیه در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دارند، باید از نقش ایشان در اغتشاشات آشوبگرانی که به بهانه افزایش قیمت بنزین، قصد نابودی کشور را داشند، به خوبی یاد کنند که اگر ایشان ورود پیدا نمی‌کردند، معلوم نبود چه سرنوشتی در انتظار کشور خواهد بود.
باقری با اشاره به این که آشوبگران قصد داشتند تا تمامی ادارات و زیرساخت‌های کشور را نابود کنند اظهارکرد: اگر رهبر انقلاب اسلامی در موضوع افزایش قیمت بنزین ورود نمی‌کردند و این غائله یک هفته بیشتر طول می‌کشید، قطعا چیزی از کشور باقی نمی‌ماند.
وی با تقدیر از بصیرت و شناخت مردم در جدا کردن صفوف خود از اغتشاشگران گفت: مردم بصیر ایران اسلامی در کنار جانفشانی نیروهای انتظامی، نظامی، بسیج، سپاه و دستگاه اطلاعاتی ثابت کردند که راه خود را از انقلاب جدا نمی‌کنند، مردمی که با راهپیمایی‌های اعتراضی خود نسبت به حرکت آشوبگران، بار دیگر عشق و ارادت خود را به نظام ثابت کردند.
امام جمعه پیشوا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فتنه اخیر گفت: در جریان آشوب‌های هفته گذشته، تعدادی از جوانان ایران اسلامی به شهادت رسیده و تعداد زیادی مجروح و جانباز شدند، برکت خون شهیدان این فتنه باعث شد تا این غائله خاموش شود.
وی افزود: در جریان این اغتشاشات، بار دیگر دشمنان قسم خورده نظام، منافقان و سلطنت‌طلبان حمایت خود را در حمایت از آشوبگران نمایان ساختند.
باقری با بیان این که نهادها و مسئولان تصمیم‌گیر کشور باید از این اغتشاشات درس بگیرند گفت: دشمنان ایران اسلامی، همچون مگس به دنبال زخم هشتند تا از آن طریق به کشور ضربه وارد کنند.
وی اظهار کرد: کسانی که در جریان این اغتشاشات خطا و کوتاهی کردند و باعث شدند تا صدها نفر جان خود را از دست بدهند، جرأت داشته باشند و از مردم عذرخواهی کنند.
امام جمعه پیشوا با انتقاد از افزایش یک‌شبه قیمت بنزین بدون تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز گفت: دولت برای جبران ناکامی و خالی بودن خزانه، بایدراه دیگری به جز رفتن به سراغ جیب مردم پیدا کند، گرفتن مالیات خانه‌های خالی تهران، جلوگیری از فرار مالیاتی و بازگرداندن معوقات بانکی کسانی که با رانت و اسم کارخانه، تسهیلات کلان گرفته‌اند، یکی از راه‌های پرکردن خزانه دولت است.
باقری تصریح کرد: دشمن روی مشکلات مردم حساب باز کرده، با بررسی نقاطی که در آن آشوب صورت گرفت به خوبی می‌توان دید که در مناطق مرفه نشین تهران نظیر ولنجک، نیاوران و فرشته که برایشان فرقی ندارد بنزین ۲۰ هزار تومان هم شود، هیچ اغتشاشی صورت نگرفت و این مشکلات فقط در مناطق جنوبی و حاشیه شهرها رخ داد.
وی با تقدیر از مردم پیشوا که اجازه حتی یک حرکت اعتراضی را نیز ندادند افزود: درست است که مردم پیشوا در این آشوب‌ها با بصیرت عمل کردند ولی تا چه زمان می‌توانند تحمل کنند، شهرستانی که بیمارستان و حتی ایستگاه قطار نیز ندارند تا چه زمانی می توانند بی توجهی را تاب بیاورند.
وی از مسئولان خوست تا به مناطق محروم رسیدگی کنند تا دشمن از نیاز مردم سوء استفاده نکند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.