به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، حمید رضا سمیعی در این باره اعلام کرد: ساعت ۱۱:۲۰ امروز حادثه سقوط یک دستگاه بالابر در داخل چاهک آسانسور در خیابان شریعتی، بالاتر از سه راه طالقانی، کوچه گوهر به سامانه ۱۲۵ اعلام که بلافاصله ماموران یک ایستگاه آنشانی به همراه عوامل یک گروه امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه یک کارگر ۲۰ ساله در یک پروژه ساختمانی با استفاده از بالابر مشغول جابجا کردن مصالح ساختمانی بود که ناگهان این بالابر از طبقه دوم به طبقه منفی یک سقوط کرد.

رییس ایستگاه شماره ۷۳ آتش نشانی تهران ادامه داد: آتش نشانان بلافاصله پس از رسیدن، ایمن سازی‌های اولیه را انجام دادند و با معاینات عوامل اورژانس در محل مشخص شد که این کارگر جوان بدلیل شدت جراحات وارده جان باخته است.

وی علت این حادثه را بی احتیاطی این کارگر اعلام کرد.

حیاط منزل مسکونی در نظام آباد نیسان را بلعید

همچنین حادثه فروکش کردن حیاط منزل مسکونی در محله نظام آباد، سقوط خودرو نیسان را به داخل گودال در پی داشت.

رییس ایستگاه شماره ۹۳ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این باره اظهار داشت: ساعت ۹:۳۰ امروز این حادثه به سامانه ۱۲۵ اعلام و بلافاصله ماموران ایستگاه شماره ۹۳ آتش نشانی به محل حادثه در خیابانن شهید مدنی جنوبی، خیابان شهید محمودی، کوچه سبزیکاری اعزام شدند.

منصور تقی زاده فراهانی افزود: قسمتی از حیاط  منزل مسکونی قدیمی بدلایل نامشخص، فروکش کرده بود و در این حادثه یک دستگاه خودروی نیسان وانت از قسمت عقب درداخل گودال ایجاد شده فرو رفته بود و قادر به خارج شدن نبود.
وی درباره نحوه عملیات آتش نشانان گفت:نیروها بلافاصله پس از حاضر شدن در محل حادثه ابتدا ایمن سازی‌های اولیه را انجام دادند و با بکارگیری ابزار و تجهیزات ویژه امداد و نجات (تجهیزات هیدرولیکی هولماترو) خودرو را مهار کردند و از گودال بیرون کشیدند.

به گفته تقی زاده در این حادثه بفردی آسیب نرسید.

نجات ۱۵ شهروند از آتش سوزی منزل مسکونی


همچنین در حادثه آتش سوزی منزلی مسکونی در محله گرگان آتش نشانان ۱۵ نفر از ساکنان این ساختمان را نجات دادند.

افسر آماده منطقه ۶ عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران این حادثه آتش سوزی روز گذشته در خیابان شهید نامجو، خیابان سلمان فارسی، کوچه قبادوز به سامانه ۱۲۵ اعلام شد.

عیسی عبدالپور افزود: آتش سوزی در قسمت اتاق خواب یک واحد مسکونی در طبقه اول ساختمان ۴ طبقه ۲ واحدی رخ داده بود و دود و شعله زیادی از نمای ساختمان به بیرون زبانه می کشید.

وی ادامه داد: در این حادثه گروهی از آتش نشانان پس از قطع برق و گاز ساختمان و انجام ایمن سازی‌های اولیه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاه‌های تنفسی توسط یک رشته لوله آبدهی آتش نشانی خود را به کانون این آتش سوزی رساندند و توانستند به سرعت شعله‌های آتش را مهار و از بروز خسارت بیشتر و سرایت آتش سوزی به دیگر قسمت‌های ساختمان جلوگیری کنند.
این فرمانده آتش نشانی تصریح کرد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان به جستجوی محبوسین احتمالی پرداختند که موفق شدند ۱۵ نفر از ساکنین ساختمان را که در دود زیاد حاصل از این آتش سوزی گرفتار شده بودند ابتدا به پشت بام ساختمان و پس از انجام تهویه و ایمن سازی ساختمان به خارج از ساختمان و به محلی امن منتقل کنند.
وی علت این آتش سوزی را در دست بررسی کارشناسان آتش نشانی اعلام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.