به گزارش ایرنا، محمد حاتمی عصر دوشنبه در مراسم تفاهم سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با شورای اسلامی استان تهران که در سالن پارک شهر برگزار شد با بیان اینکه یکی از مهترین دغدغه ها در دهه پنجم انقلاب اسلامی ارتقای سلامت جامعه مخصوصا سلامت روان است افزود: استان البرز و شهرستان‌های استان تهران از نظر سلامت روان از شهرهای در معرض خطر کشور هستند. 
حاتمی تصریح کرد: امروز نباید به سلامت به عنوان درمان نگاه کنیم چرا که در دنیا نگاه به حوزه سلامت، پیشگیرانه است.

نصف ازدواج ها به طلاق منجر می شود
حاتمی ادامه داد: امروز از ۴ ازدواجی که صورت می‌گیرد حداقل ۲ ازدواج منجر به طلاق می‌ شود.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های استان تهران به دلیل مهاجرت‌هایی که انجام شده نرخ حاشیه‌نشینی بالایی دارند گفت: به همین جهت بیش از ۲۴ درصد مردم به خدمات مشاوره و روان‌پزشکی نیاز دارند؛ این یعنی یک‌چهارم مردم ایران نیازمند دریافت خدمات روان‌شناسی هستند. 
رییس سازمان روان‌شناسی و مشاوره کشور تاکید کرد: در دهه پنجم انقلاب، از نظر سلامت روان نیازمند یک توجه جدی هستیم؛ جامعه‌ای می‌تواند پویا، متفکر و شاد باشد که سلامت روان خوبی داشته باشد و اینها منجر به توسعه می‌شود.

حاتمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید برای هر پنجاه خانواده یک پزشک روانشناس داشته باشیم گفت: در کشور، ۱۸ هزار نیروی روانشناس داریم که از این تعداد ۱۱ هزار نفر در تهران و شهرستان‌های تهران مشغول به کار هستند.

به گفته وی؛ سازمان نظام روان‌شناسی با جایگاهی که دارد می‌تواند خدمات مورد نیاز را به شهروندان ارائه دهد.

۳۲ درصد فضای مجازی به روان شناسی و مشاوره اختصاص پیدا کرده است

حاتمی یادآور شد: امروزه مردم نسبت به روان‌شناسی و مشاوره نگاه مثبتی پیدا کرده‌اند و بیش از ۳۲ درصد از فضاهای مجازی به روان‌شناسی و مشاوره اختصاص پیدا کرده است.

وی همچنین از امضای تفاهم نامه شورای اسلامی استان تهران با سازمان نظام روانشناسی و پزشکی کشور خبر داد و گفت: در بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی استان تهران این تفاهم نامه با الهام فخاری رییس شورای اسلامی استان در راستای هم افزایی ظرفیت ها  و پتانسیل و توسعه فعالیت ها منعقد می شود.

تهرام/۷۲۴۳//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.