سیدعلی امامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار  ایرنا با اشاره به طرح نظارت و بازدید از مراکز عرضه گوشت و مرغ طی شش ماهه نخست سال، اظهار داشت: اداره دامپزشکی شهرستان های دماوند و پردیس در راستای نظارت از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، شرکت های بسته بندی و رستوران ها تعداد یک هزار و ۹۲۸ مورد بازدید انجام داده که از این تعداد دو هزار ۱۹۵ کیلوگرم مواد فاقد بهداشتی از چرخه انسانی حذف و معدوم شد.

وی ادامه داد: مطابق منابع علمی هر صد گرم ماده غذایی آلوده توانایی ایجاد بیماری های حاد گوارشی در یک فرد بالغ را دارد.  
رئیس اداره دامپزشکی دماوند و پردیس بابیان اینکه دراین مدت ۱۱ مورد پرونده تخلف تشکیل که ۹ مورد به دادگاه معرفی و حکم قضایی اخذ نموده و دو مورد نیز به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است، گفت: دربخش کنترل بیماری، انگل های خارجی و مبارزه بابیماری های دامی بالغ بر ۱۶ هزار راس گوسفند و بیش از ۷۰۰ راس گاو سم پاشی شدند.

این مقام مسئول همچنین بیان داشت: ۵۵هزار مترمربع از فضای نگهداری دام به دلیل مبارزه با انگل های خارجی و کنه که عامل اصلی انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه – کنگو (سی سی اچ اف) است، سم پاشی شد.

وی با اشاره به اجرای طرح مبارزه با بیماری های دامی، خاطرنشان کرد: در ماه های تیر و مرداد، طرح واکسیناسیون یکپارچه و رایگان عشایر منطقه لار نیز انجام شد.

امامی ادامه داد: در این طرح ۲۸۸هزار و ۷۴۵ نوبت سر واکسیناسیون بز و گوسفند علیه بیماریهای مختلف آبله، شاربون، تب مالت، تب برفکی و پی پی آر صورت گرفت و همینطور ۶۵۰ قلاده سگ در مقابل بیماری هاری به صورت رایگان برای عشایر منطقه لار نیز واکسینه شدند.

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های شرق استان تهران است.

تهرام/۷۲۴۶//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.