به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نمایشگاه که همزمان با آغاز هفته کودک(۱۳ تا ۱۹ مهر) آغاز شد ۱۴۰ اثر منتخب مسابقه نقاشی "شهری که من دوست دارم" به نمایش گذاشته شد.

این مسابقه از سوی اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و ستاد مدیریت محله و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: فراخوان نخستین دوره مسابقه نقاشی کودکان پایتخت با موضوع شهری که من دوست دارم ویژه ۱۱ گروه سنی کودک و نوجوان ۴ تا ۱۴ سال، تابستان امسال منتشر شد.

مجتبی دانشور افزود: ۹ هزار و ۴۰۰ اثر با مسائل و موضوعات پیرامون زندگی در کلانشهر تهران اعم از محیط زیست و فضای سبز، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، مباحث فرهنگی و اجتماعی، امکانات تفریحی، ورزشی و سرگرمی و... به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد.

وی بیان کرد: آثار ارسالی طی دو مرحله توسط هیات انتخاب و هیات داوری مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت یکصد و ۴۰  اثر به نمایشگاه راه پیدا کرد و همزمان با این نمایشگاه، آثار منتخب در سازه های تبلیغاتی شهر اکران می شود.

دانشور اظهارداشت: آیین اختتامیه نمایشگاه شهری که من دوست دارم، ۱۶ مهر به مناسبت روز جهانی کودک برگزار و آثار برگزیده معرفی خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به مصوبه «شهر دوستدار کودک» توسط شورای اسلامی شهر تهران گفت: برطبق این مصوبه شهرداری باید شهر را برای کودکان مناسب سازی کند و در این مسابقه قصد داشتیم نظر و ایده کودکان را در مورد شهری که دوست دارند جویا شویم و بدانیم که کودکان چه تصوری از شهرشان دارند.

وی افزود: ملاک ما برای بهره مندی از نظر کودکان در مورد شهر، تنها یکصد و ۴۰ اثر برگزیده نیست بلکه تمامی آثار ارسالی را مورد مطالعه قرار داده و ایده های آنها را در برنامه های خود مدنظر قرار خواهیم داد.

دانشور اصلی ترین برنامه اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران را آموزش رفتارهای شهروندی به کودکان و نوجوانان و تربیت آنان به عنوان شهروند فعال و مشارکت جو عنوان کرد و گفت: در تمام برنامه های خود در طول سال از جمله روز جهانی کودک، اداره شهر در دست بچه ها، شهردار مدرسه این اهداف را مدنظر قرار می دهیم.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران افزود: به مناسبت هفته ملی و روز جهانی کودک برنامه های متنوعی در مناطق برگزار می شود که کارگاه های فرهنگی و هنری ویژه کودکان، ملاقات با کودکان بیمار، بازدید از اماکن تاریخی از جمله این برنامه هاست.

علاقه مندان برای دیدن آثار نمایشگاه شهری که من دوست دارم می توانند از ۱۴ تا ۱۷ مهر از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به گالری خیال شرقی موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا واقع در خیابان ولیعصر(عج)، نرسیده به خیابان طالقانی، پلاک ۱۵۵۲ مراجعه کنند.

تهرام/۷۲۴۵//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.