به گزارش امور رسانه ای پروژه «سوگ آزادگی»، مجتبی خشایارفرد معاون فرهنگی و گردشگری شرکت نوسازی عباس آباد در توضیح این پروژه بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته، بوستان «آب و آتش» در روزهای ۱۳ تا ۲۲ مهرماه ۱۳۹۸ میزبان پروژه نمایشی – موسیقایی «سوگ آزادگی» به کارگردانی مجید خسروآبادی و آهنگسازی فردین خلعتبری به در منطقه فرهنگی هنری عباس آباد تهران خواهد بود.

وی ادامه داد: این رویداد در قالب مجلس شبیه خوانی «حربن یزید ریاحی» براساس نسخه مشهور و معتبر «میرعزا» از معتبرترین نسخه نویسان تعزیه در ایران اجرا می شود.

خشایار فرد گفت: حضور ۱۰ بازیگر اصلی به همراه ۶۰ هنرور به علاوه جلوه های ویژه نمایشی که برای این کار تدارک دیده شده حجم پیش تولید کار را برای طراحان و برگزارکنندگان بسیار سنگین کرد. این در حالی است که برای ساخت موسیقی نیز با بهره مندی از حضور فردین خلعتبری به عنوان یکی ازبرترین آهنگسازان کشورمان فضای متفاوتی پیش روی مخاطب قرار خواهد گرفت

معاون فرهنگی و گردشگری شرکت نوسازی عباس آباد با اشاره به حضور ارکستری متشکل از نوازندگان سازهای ایرانی اظهار کرد: آقای خلعتبری برای آهنگسازی این پروژه نمایشی – موسیقایی که زمان اجرای آن ۹۰ دقیقه خواهد بود، بیش از ۵۳ قطعه را به صورت مجزا آهنگسازی کرده است.

وی در پایان گفت: تمام تلاش معاونت فرهنگی و گردشگری شرکت نوسازی عباس آباد بر این بوده تا مجلس تعزیه‌ای با تکیه و بهره گیری از اصالت تعزیه ایرانی آنگونه که در تکیه دولت اجرا می‌شده را به عنوان یک گونه بسیار مهم و ارزشمند نمایش در ایران که مخاطبان فراوانی دارد پیش روی شهروندان قرار دهد.

پروژه نمایشی – موسیقایی «سوگ آزادگی» به کارگردانی مجید خسروآبادی و آهنگسازی فردین خلعتبری ساعت ۱۸:۳۰ روزهای ۱۳ تا ۲۲ مهرماه با مدت زمان ۹۰ دقیقه به میزبانی معاونت فرهنگی گردشگری شرکت نوسازی عباس آباد میزبان مخاطبان خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.