به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، سیدنواب حسینی منش در توضیح شرایط جدید معاینه فنی ارائه دهندگان خدمات هوشمند مسافر گفت: از آنجائیکه این خودروها در گروه ناوگان پرتردد محسوب می شوند و پیمایش آنها در سطح شهر مشابه خودروهای تاکسی است بنابراین در دستورالعمل جدید با هدف ارتقا ایمنی سرنشینان و حفظ کیفی شرایط عمومی، معاینه فنی این خودروها مطابق با وسایل نقلیه عمومی لحاظ شده است.
وی در ارتباط با سن فرسودگی این خودروها اظهار داشت: طبق قانون، خدمات عمومی مرتبط با خودرو نظیر بیمه شخص ثالث و معاینه فنی نباید به خودروهای فرسوده ارائه شود ولی با توجه به شرایط موجود که از رده خارج کردن این خودروها و جایگزینی با خودروهای نو امکان پذیر نیست، فعلا پذیرش این خودروها در سامانه ملی معاینه فنی (سیمفا) انجام می شود و این خودروها در صورت سلامت و داشتن شرایط لازم می توانند معاینه فنی دریافت کنند.

حسینی منش تاکید کرد: ضوابط فرسودگی برای این خودروهای پرتردد مطابق ضوابط خودروهای حمل ونقل عمومی تعیین شده است.

ابطال معاینه فنی ۷۲ خودروی سنگین
وی همچنین در خصوص آخرین اقدامات شهرداری در ارتباط با کنترل آلایندگی خودروهای سنگین در حال تردد در سطح شهر گفت: اکیپ تست کنار جاده ای به همراه پلیس در مبادی ورودی شهر تهران و همچنین حسن آباد قم مستقر است و براساس آخرین آمار اعلامی ۳۲۲ دستگاه خودرو سنگین توسط این اکیپ مورد ارزیابی قرار گرفته که از این تعداد ۸۶ درصد دارای معاینه فنی و ۱۴ درصد فاقد معاینه فنی بوده اند.

به گفته این مقام مسئول، از این تعداد خودرو پس از کنترل مجدد ۷۲ درصد قبول و ۲۸ درصد مردود شدند و در نهایت معاینه فنی ۷۲ دستگاه خودرو به علت آلایندگی ابطال و توسط پلیس اعمال قانون شد.

 مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران خاطرنشان کرد: این طرح به منظور پایش و جلوگیری از ورود خودروهای سنگین دودزا به شهر تهران در حال اجرا است.

حسینی منش در خصوص وضعیت مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران نیز گفت: روزانه در حدود چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی که دارای ۵۴ خط معاینه فنی مختص خودروهای سبک است مراجعه می کنند و در حال حاضر شرایط مدت زمان انتظار در مراکز برای اخذ معیانه فنی کمتر از نیم ساعت است.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۴۶ خط معاینه فنی در ۱۶ مرکز ثابت و ۸ واحد سیار در پایتخت فعال است.

تهرام/۹۳۴۳//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.