به گزارش ایرنا، حسین سنجری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: از سال گذشته تاکنون، ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از فرهنگیان شهرستان‌های استان بازنشسته شده‌اند و علاوه بر این سه درصد نیز به تعداد دانش‌آموزان اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی جدید از دانشگاه فرهنگیان و از محل استخدام ماده ۲۸ فقط یکهزار و ۷۸ نفر جذب شده‌اند، افزود: با توجه به افزایش دانش آموزان و بازنشستگی فرهنگیان، در حال حاضر یکهزار و ۹۰۴ معلم در مدارس شهرستان‌های استان تهران نیاز است که باید تامین شود.

سنجری ابراز کرد: امسال در حدود یک میلیون دانش‌آموزان در شهرستان‌های استان سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند، این در حالی است که فقط ۲۷ هزار و ۸۰۵ معلم باید این حجم از دانش آموزان را تدریس می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آمار معلمان آموزش و پرورش شهر تهران ۴۶ هزار و ۳۵۱ نفر است، اضافه کرد: آمار معلمان شاغل در شهرستان‌های استان تهران با توجه به وسعت و جمعیت آن در مقایسه با شهر تهران بسیار کم است.

سنجری بازنشستگی، نرخ رشد سه درصدی دانش آموزان، عدم پرداخت برون سپاری‌ها و بازشدن سامانه ورود نیرو به شهر تهران(نقل و انتقال معلمان) از عوامل کاهش معلم در شهرستان‌های استان تهران دانست و تاکید کرد: عوامل کاهنده و چالش‌زای نیروی انسانی آموزش و پرورش باید مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای جدید برای تامین نیرو اندیشیده شود.

وی در خصوص راهکارهای تامین نیرو نیز اظهارداشت: استخدام ماده ۲۸، دانشگاه فرهنگیان، اخذ کد حق التدریس(آموزشیاران سواد آموزی و پیش دبستانی‌ها)، افزایش سهمیه مدارس خرید خدمات آموزشی و جذب حق التدریس از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که ۷۴ واحد درسی خود را پاس کرده‌اند از راهکارهای موثر در تامین نیرو فرهنگی هستند.

سنجری تعداد مدارس شهرستان‌های استان تهران با احتساب پیش دبستانی‌ها، بزرگسالان و غیر دولتی را پنج هزار و ۴۰۸ مدرسه اعلام کرد و یادآور شد: در حدود یک میلیون دانش آموز شهرستان‌های استان تهران در ۳۵ هزار و ۲۳۰ کلاس تحصیل خواهند کرد.

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران شامل فیروزکوه، دماوند، رودهن، پردیس، شهرری(ری یک و ۲)، پاکدشت، پیشوا، ورامین، قرچک، کهریزک، فشافویه، چهاردانگه، جوادآباد، اسلامشهر، رباط کریم، شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان(یک و۲) است.

۶۰۰۳/۳۲۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.