به گزارش ایرنا، خط شش مترو ۳۲ کیلومتر طول و ۳۱ ایستگاه دارد. این خط از حرم عبدالعظیم(ع) آغاز و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط چهار، در امام حسین(ع) با خط دو، در ایستگاه شهدای هفت تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر با خط سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به شمال غربی تهران منتهی می‌شود.

علیرضا هاتفی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ظهر امروز در اثر لرزش‌هایی که به واسطه دستگاه تی بی ام(دستگاه حفاری تونل مترو) به وجود آمد، بخشی از خیابان شهید غیوری شمالی دچار فروریزش شد.

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی با همکاری شرکت مترو، ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۲۰، شرکت‌های گاز، آب و مخابرات وضعیت سلامت تاسیسات زیرسطحی بررسی شد.

هاتفی ادامه داد: با تشخیص و حضور به موقع عوامل مترو و شهرداری، خیابان ایمن‌سازی شد.

وی عنوان کرد: در همین راستا مقرر شد که خیابان حدفاصل اتوبان شهید کریمی تا کوچه سنارا با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۰ و پلیس راهور مسدود شود و ساکنان کلیه ساختمان‌های این محدوده در صورت مشاهده هرگونه نشست و یا ترک در واحدهای مسکونی به ارگان‌های ذیربط اطلاع رسانی کنند.

هاتفی با بیان اینکه حفاری خط ۶ مترو حد فاصل ایستگاه دولت آباد تا حرم مطهرعبدالعظیم( ع) علت اصلی این حادثه بوده است، افزود: حفاری در عمق ١٧ متری از سطح زمین انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ به علت برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی همواره در معرض خطر فرونشست زمین قرار دارند و در این بین شهرری بدلیل موقعیت زمین شناسی که در پایین دست کلانشهر تهران و بر روی گسل ری واقع شده است، بیشتر در معرض فرونشست قرار دارد، علاوه بر این، حفاری‌های مترو نیز از عواملی دیگر است که علاوه بر خشکی‌های سال گذشته چشمه علی، امسال موجب فروریزش شده است.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

۶۰۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.