به گزارش ایرنا انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در نشست کارگروه اجتماعی، زنان و سلامت خانواده استان تهران افزود: نخستین راهکار تعریف شده برای ترویج عفاف و حجاب، آموزش و مشوقهای مربوطه است.

وی یادآورشد: فعالیت‌های فرهنگی، هنری و علمی در زمینه ترویج عفاف و حجاب، ترویج غیرت معقولانه، نظارت بر رسانه های جمعی، تقویت عقلی و منطقی فرهنگ عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر را باید در این زمینه به کار برد.

محسنی بندپی اظهارداشت: سال ۸۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۶ دستگاه را با ۴۲۷ مصوبه در خصوص ترویج مفاهیمی همچون عفاف و حجاب با اشاره به شرح وظایف دستگاه ها معین کرد.

استاندار تهران گفت: در طرح پیشنهادی دادستانی استان تهران در زمینه حجاب و عفاف که ارائه شده، تعداد این دستگاه ها به ۱۷ و تعداد مصوبات به ۲۴۱ مورد رسیده است اما در همان امتداد بر موضوع عفاف و حجاب تاکید دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰ تیر ماه نیز وزارت کشور مصوبه‌ شورای عالی فرهنگی کشور را به استانداری ها برای اجرا ابلاغ کرد و بنا شد دستگاه های مربوطه در این زمینه هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد ارائه کنند.

محسنی بندپی ادامه داد: باید ابتدا نهادهای فرهنگی مانند آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امر به معروف و نهی و از منکر و دانشگاه ها در این زمینه وارد میدان شوند و در صورت به نتیجه نرسیدن اقدامات آنها، اقدام سلبی مد نظر قرار گیرد.

استاندار تهران با بیان اینکه قانون در این زمینه مسئولیت و وظایف دستگاه های مختلف را مشخص کرده است، گفت: آنچه که امروز در کف خیابان مشاهده می‌کنیم در شان نشان مقدس جمهوری اسلامی نیست و باید با رویکردهای تبلیغی، ترویجی و فرهنگ سازی به آن بپردازیم، موضوعات با این رویکرد در دستور کار شورای اجتماعی استان قرار گیرد و به مرور نقاط ضعف احتمالی را برطرف کنیم.

به گزارش ایرنا در این جلسه طرح دادستانی تهران با عنوان «طرح پیشگیری و مقابله با مظاهر علنی فساد» قرائت و به دستگاه های حاضر در جلسه ابلاغ شد.

تهرام/۳۰۰۱/ ۱۰۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.