به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید سعید لواسانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش لواسانات شمیرانات افزود: در حقیقت کار عدالت خواهان امر به معروف و نهی از منکر است که عنوانی شرعی و مسئولیتی اجتماعی است و هیچ‌کس از آن نمی‌تواند شانه خالی کند.

خطیب جمعه لواسانات تصریح کرد: اتهام‌زنی نارواست اما اگر چشممان را بر روی بی‌عدالتی و فساد و تبعیض و فقر ببنیم و مصلحت‌اندیشی‌های خیالی بکنیم، نارواتر از اتهام‌زنی است.

وی ضمن بیان اینکه سخنگوی قوه قضائیه گفته است از افشاگری حمایت می‌کنیم، اما افشاگری در رسانه‌ها خلاف قانون و شرع و اخلاق است و افشاگری باید به اطلاع محاکم قضائی برسد تأکید کرد: برخی خیرخواهانه مصلحت‌ اندیشی می‌کنند که راهی که عدالت‌خواهان می‌روند و فساد علنی را فریاد می‌زنند، درست نیست و توجیهات شرعی، اخلاقی و قانونی برای آن می‌تراشند که این هم خیلی خطرناک است و خلاف اندیشۀ تابناک مقام معظم رهبری است.

خطیب جمعه لواسانات بیان داشت: مبارزه با فساد و عدالت‌خواهی باید جریان اجتماعی و فرهنگ عمومی شود وگرنه در درهای بسته هیچ چیزی در نمی‌آید.

لواسانی با اشاره به اینکه بنده نمی‌گویم که نباید با مراجع قانونی مطالب را مطرح کرد گفت: روش بنده در این سال‌ها و هم‌ اکنون این است ابتدا مسائل را به مراجع مربوطه گزارش می‌دهم، و بعد آن‌جا که پاسخ نگرفتم یا لزوم جریان اجتماعی را حس کردم، آشکارا مطرح کردم.

این مقام مسئول افزود: با کمال تأسف امتحان کرده‌ام، چه بسیاری که یا لبخند تحویلم‌ داده‌اند یا نگاه‌های عاقل اندر سفیه کرده‌اند و یا نصحیت‌ کرده‌اند که این مشکلات همه جا هست و خیلی خودت را ناراحت نکن، یا عین مطلب را به فرد مورد نظر داده‌اند!

امام جمعه لواسانات خاطرنشان کرد: زمانی که فضا به مطالبۀ عمومی بدل می‌شود، قوۀ قضائیه، دولت و مجلس بهتر می‌توانند به وظیفۀ خود عمل کنند زیرا جو عمومی از اقدامات آنان حمایت می‌کنند و گروه‌های ثروت و قدرت نمی‌توانند با لابی و امثال آن مانع اجرای عدالت شوند و مسئولان کشور را با خود همراه کنند و به فساد بکشانند.

خطیب جمعه لواسانات اذعان داشت: بانک های زیان‌زا، واگذاری‌های خلاف قانون و شرع، سوءاستفاده از شغل و موقعیت، پدیدۀ نامیمون آقازادگی و سفرۀ خانوادگی، زمین‌خواری، رانت، کارچاق‌ کنی، ایجاد فاصله و شکاف طبقاتی و ظهور گروه نو کیسه و خیل فقیران و آسیب‌های اجتماعی از جمله مشکلاتی است که اگر سرمان را مثل کبک زیر برف نکنیم باید برای آیندۀ انقلاب و نظام نسبت به آن‌ها بترسیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: برخی از عقلای سیاسی، رسانه‌ای و خواص و نخبگان سیاسی و روشنفکری ما را در برابر دشمن عنود و مفسد خود یعنی آمریکا و غرب دعوت به صبر و تسامح می‌کنند و معتقدند بهترین راه دیپلماسی و مذاکره دیپلمات‌هاست نه قهر و مقابله و سخنان تند و ترش؛ اما باید در برابر این مصلحت اندیش ها که تعدادشان کم نیست و خطرناک هستند ایستادگی کرد.

لواسانات به مرکزیت شهر لواسان یکی از بخش های شهرستان شمیرانات در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/۹۸۹۷//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.