به گزارش ایرنا، سردار کیومرث عزیزی روز یکشنبه در آئین تقدیر از خبرنگاران شرق استان تهران که در ستاد فرماندهی انتظامی این بخش از استان تهران برگزار شد اظهار داشت: پلیس در راستای حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید، با جدیت با مقوله قاچاق کالا برخورد می کند و با تشدید فعالیت های نظارتی موفق شده تا بیش از ۴۹۷ میلیارد ریال کالای قاچاق را از ابتدای امسال تا کنون کشف کند.
وی اظهار داشت: در رابطه با کالای قاچاق از ابتدای امسال تا کنون، ۴۸ قاچاقچی عمده دستگیر و ۵ باند بزرگ منهدم شدند.
عزیزی افزود: کشف کالای قاچاق درابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.
سرقت در شرق استان تهران ۱۸ درصد رشد داشته است
عزیزی افزود: در چهار ماهه نخست امسال، ۸ هزار و ۸۴۹ فقره سرقت در شرق استان تهران رخ داد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد کرده که میانگین وقوع سرقت در کشور ۳۰ درصد رشد داشته است.
وی گفت : به نسبت به تعداد جمعیت، شرق استان تهران، ششمین استان جرم خیز از نظر حوزه انتظامی است و مسئولان باید در حوزه پیشگیری از وقوع جرم تلاش بیشتری را از خود به خرج دهند.
عزیزی افزایش میزان سرقت از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شهرستان فیروزکوه را ۶۹ درصد، پیشوا ۳۵ درصد، دماوند ۳۱ درصد، پردیس ۲۲ درصد، ورامین ۱۷ درصد، قرچک ۱۲ درصد و پاکدشت را ۷ درصد اعلام کرد.
وی اظهار داشت: با تلاش عوامل انتظامی ویژه شرق استان تهران، ۶ هزار و ۴۹۹ مورد سرقت کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از رشد ۲۶ درصدی برخوردار شده است.
افزایش میزان نزاع فردی و گروهی در شرق استان تهران 
فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران گفت : دو آمار جرم که پلیس در آن نقشی نداشته و جلوگیری از آن به حوزه تربیتی و فرهنگی ارتباط دارد، وقوع نزاع فردی و گروهی است که آمار آن در شرق تهران رو به افزایش است.
وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون، ۲۱۳ مورد نزاع گروهی و بیش از ۵ هزار نزاع فردی در شرق استان تهران رخ داده که این میزان نسبت به تعداد جمعیت، از رشد ۶ درصدی برخوردار شده است.
رشد ۱۳۸ درصدی جرائم سایبری 
فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران افزود: از  ابتدای امسال تا کنون ۴۶۴ مورد جرائم سایبری در شرق استان تهران کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۳۸ درصدی برخوردار شده است.
وی عمده جرائم سایبری را در حوزه  اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی یاد کرد.
عزیزی تصریح کرد: در حوزه وقوع جرائم سایبری، شرق استان تهران رتبه ۱۲ کشوری و در حوزه کشف رتبه ۱۳ کشور را به خود اختصاص داده است.
کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده ای
عزیزی از کاهش میزان تلفات جاده ای درون شهری و برون شهری در شرق استان تهران خبر داد و افزود: در حوزه تصادفات درون شهری، از ابتدای امسال تا کنون ۲۳ نفر فوت شده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد کاهش یافته است.
وی گفت : در حوزه تلفات برون شهری نیز با فوت ۴۶ نفر در حوادث جاده ای، شاهد ۱۴ درصدی افزایش تلفات در این بخش از استان تهران هستیم.
۳۷۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در شرق تهران کشف شد
فرمانده انتظامی شرق استان تهرن گفت : از ابتدای امسال تا کنون ۳ هزار و ۷۱۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این بخش از استان تهران کشف شد.
وی با بیان این که میزان کشف مواد مخدر ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته، از دستگیری یک هزار و ۱۸۱ نفر معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر خبر داد.
فرماندهی انتظامی ویژه استان تهران تأمین امنیت هفت شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه را بر عهده دارد.
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.