به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین توسلی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر پردیس  ضمن تسلیت شهادت امام باقر (ع) در جمع نماز گزاران با اشاره به شرایط انتقال نفت عربستان در تنگه هرمز اظهار داشت: این کشور، روزانه پنج میلیون بشکه نفت را با طی مسافت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر از این تنگه عبور می داد و در حال حاضر از سوی کشور یمن احساس ناامنی می کند.

وی عنوان کرد: فرزندان توانای اسلام و انقلاب اسلامی از ورود ناو انگلیسی به محدوده آب‌های ایران اسلامی جلوگیری کردند و پرچم ایران اسلامی را بر فراز آن به اهتزاز در آوردند.

توسلی با بیان بی توجهی شاهان ایرانی نسبت به حفظ  اراضی در سال های گذشته اظهار داشت: بحرین در محدوده ایران قرار داشت و اگر این کشور به دلیل بی لیاقتی شاهان از ایران جدا نمی شد، امروز ایران اسلامی مالک ۷۰ درصد از منطقه خلیج فارس بود.

وی افزود: طی سال‌های گذشته کشور یمن، حیاط خلوت عربستان بود، اما امروز این کشور تهدیدی جدی برای تاسیسات نفتی عربستان محسوب می شود و اقتدار یمن در منطقه روز به روز بیشتر می شود.

امام جمعه پردیس عنوان کرد : قدرت راهبردی ایران در حوزه خلیج فارس تمرکز دارد و قدرت نرم ما در دریای مدیترانه، فلسطین اشغالی و عراق رو به گسترش و توسعه است.

وی گفت:  در حال حاضر به فضل پروردگار موازنه قدرت به نفع ایران است، بخش‎های زیادی از خلیج فارس در نواحی شمالی که عمق بیشتری دارد در اختیار ماست.

توسلی ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهدای رسانه از عملکرد خبرنگاران شهرستان تقدیر کرد و اظهار داشت: خبرنگاران در همه دوران ها پیام رسان های خوبی هستند، فتح خرمشهر با کمک خبرنگاران بسیار با شکوه اطلاع رسانی شد.

وی افزود: خبرنگاران در راه اعتلای  جامعه تلاش می‌کنند و زحمات آنها ستودنی و قابل تقدیر است.

شهرستان پردیس با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.

تهرام//۶۰۰۳/۹۴۴۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.