به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالله جوادی آملی روز یکشنبه در دیدار رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی که در محله احمد آباد شهرستان دماوند برگزار شد، اظهار داشت: در بخش انسانی ذره ای بین انسان و غیر انسان مشترکات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مسئولان در حوزه نهادهای علمی باید سخنان انبیا (ص) را به دانشجویان منتقل کنید، گفت: طبق نص صریح قرآن کشوری که پاک شد باید میوه پاک دهد و دانشگاه آزاد نیز باید میوه طیب و طاهر دهد.

این مرجع تقلید استقلال، امنیت، آزادی و آرامش را میوه پاک هر جامعه دانست و گفت: میوه هر مملکت استقلال آن مملکت است.

آیت الله جوادی آملی با تاکید بر اینکه جمعیت عاقل مشکل گشا نبوده، بلکه باید قائم به عقل باشند گفت: قوم عرب و عجم داریم، اما قوم قائم به عقل نداریم؛ لازمه ظهور حضرت ولی عصر (عج) یک قیام و اصلاح جهانی بوده و تا زمانی که قیام به حق و عدل صورت نگیرد این اصلاح انجام نمی‌شود.

ایجاد ۳۰۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه آزاد

محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر خود به شهرستان دماوند از ایجاد ۳ هزار واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: نهضتی را در این نهاد علمی آغاز نموده ایم که تبدیل خوابگاه‌های مجردی به متاهلی است و  در این راستا در نظر داریم سه هزار واحد خوابگاه را که هر استان ۱۰۰ خوابگاه را بر عهده می‌گیرد، در سال جاری به مجموعه ظرفیت خوابگاهی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کنیم.

وی تصریح کرد: این خوابگاه‌ها به صورت مبلمان خواهند بود و برای دانشجویان پسر کارشناسی ارشد و دانشجویان دختر کارشناسی که امر مقدس ازدواج را آغاز می‌کنند به عنوان پشتوانه در اختیارشان قرار می گیرد.

طهرانچی همچنین در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند نیز گفت: این واحد دانشگاهی از جمله واحدهای با سابقه است که با توجه به ظرفیت های که دارد، حمایت های لازم صورت گرفته و در نظر داریم در حوزه پیراپزشکی نیز این واحد را توسعه دهیم.

تهرام/۷۲۴۶//1348

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.