به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی این معاونت، عبدالرضا گلپایگانی در حاشیه بازدید از بازار تهران با تأکید بر ضرورت تهیه سند راهبردی برای حفظ این میراث بین نسلی افزود: بررسی و تبیین چشم انداز بازار در شهر تهران در مقیاس کلان و غافل نشدن از مسائل فوری و اقدامات عاجل در مورد بازار باید در کنار همدیگر مورد توجه قرار گیرند.
وی با بیان اینکه دفتر توسعه محلی مستقر در بازار تهران با توجه به شناختی که از مشکلات محلی دارد می تواند در این زمینه کمک کند اظهارداشت: با این کار، مدیریت شهری می تواند با تشخیص درست اولویت ها در زمینه اقدامات فوری، عملیات خود را با تأیید مراجع ذیصلاح بخصوص میراث فرهنگی شروع کند.
معاون شهرسازی و معماری شهر تهران ادامه داد: بازار تهران به عنوان یکی از دارایی های شهر و شهروندان از موارد مهم شهری به شمار می رود که شوربختانه اکنون به مسأله تبدیل شده و باید از جنبه های شهرسازی و معماری، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، ایمنی، حمل و نقل بار و مسافر، منظر و زیبایی شناسی شهری مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی با اشاره به قدمت بازار تهران خاطرنشان کرد: بازار بزرگ مکان خوبی برای جذب گردشگر و ساخت و سازهای مرتبط با موضوع گردشگری و اقتصاد مبتنی بر فرهنگ و تاریخ است که در این خصوص باید اقدام مشترک با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شود.
گلپایگانی با اشاره به حجم گسترده مبادلات اقتصادی در بازار و توسعه روزافزون فعالیت های تجاری عنوان کرد: به نظر می رسد این مسأله برای ویژگی های منحصربه فرد بازار تهران یک تهدید باشد، به همین دلیل باید چشم انداز آینده بازار تهران تبیین شود.
وی از گفت و گو با تمامی فعالان و دستگاه هایی که در بازار تهران کار کرده اند خبر داد و گفت: تلاش داریم نظرات تمامی بخش هایی که در شهرداری تهران در بازار فعالیت و خدمت رسانی دارند را بشنویم تا بتوانیم با برنامه ریزی به سمت حل مسائل برویم.
بازار تهران به عنوان قلب تپنده تجاری کشور دارای سابقه تاریخی اما وضعیتی نابهنجار از نظر معماری و ایمنی است که در مرکز پایتخت بین خیابان های خیام، مولوی، 15 خرداد و مصطفی خمینی(ره) قرار دارد.
تهرام/9353/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.