به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ کارآگاه، محسن معظمی گودرزی در این باره گفت: در آخرین روزهای فروردین ماه امسال، با شکایت تعدادی از شهروندان ساکن محدوده های غرب تهران در خصوص سرقت از منازل شان به کلانتری 133 شهرزیبا و 138 جنت آباد، تیمی از ماموران تجسس به بررسی های میدانی در این خصوص پرداختند.
وی عنوان داشت: در همین راستا پرونده ای تشکیل و با دعوت از مال باختگان به کلانتری تحقیقات آغاز شد که تعدادی از آنها اظهار داشتند هنگامی که در خانه نبودند، متوجه شده اند 4 سارق پس از ورود غیرقانونی به منازل شان اقدام به سرقت گاوصندوق و اموال با ارزش شان کرده اند.
وی افزود: با بررسی دوربین های مداربسته از محل های سرقت مشخص شد سارقان که کلاه گیس و نقاب به چهره داشتند با یک خودرو سواری به محل های سرقت رفته و پس از تخریب توپی درهای ورودی، کارت زنی و یا استفاده از شاه کلید، وارد منازل شده و پس از سرقت گاوصندوق و تعدادی اموال ارزشمند از محل گریخته اند.
رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت، بیان داشت: در تحقیقات بعدی شماره پلاک خودرو متهمان به دست آمد و در بررسی های انجام شده مشخص شد که این پلاک مسروقه است و آنها نیز در هر سرقت از یک پلاک مسروقه استفاده می کنند.
گودرزی، تصریح کرد: کارآگاهان با بررسی محل های سرقت و انگشت نگاری از محل و همچنین مراجعه به بانک اطلاعاتی پلیس پایتخت موفق شدند یکی از این سارقان سابقه دار را که در محدوده اسلامشهر مخفی شده بود، شناسایی کنند.
وی اظهار داشت: با به دست آمدن این سرنخ، بلافاصله تیمی از کارآگاهان با هماهنگی مرجع قضائی به محل اختفا متهم اعزام و موفق شدند طی یک عملیات ضربتی وی را که (میلاد) نام داشت در تاریخ 24 اردیبهشت ماه ، دستگیر و برای تحقیقات به پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت منتقل کنند.
رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت بیان داشت: میلاد در اظهارات خود به ماموران گفت که از شهرستان های غربی کشور به تهران آمده و با اجاره کردن یک خانه مجردی در اسلامشهر، موفق شده خودرویی را با پلاک تهران خریداری کند و در ادامه با همدستی سه تن از دوستانش پلاک خودروهای دیگر را ربوده و پس از نصب به خودرو خود اقدام به سرقت از منازل شهروندان در غرب تهران می کرده است.
گودرزی، افزود: با اعترافات این متهم، فردای همان روز یکی از همدستانش به نام (محمد) که در حال خرید یک دستگاه آپارتمان در محدوده پرند بود، شناسایی و در بنگاه معاملات ملکی دستگیر و به پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد.
وی تصریح کرد: متهم دوم(محمد) نیز به جرم خود اعتراف و مخفیگاه دو تن از همدستان دیگرشان را به پلیس معرفی کرد و اظهار داشت که در یک خانه مجردی در محدوده پرند، حضور دارند که بلافاصله با هماهنگی های انجام شده این دو نیز دستگیر و برای تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شدند.
رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت، گفت: متهمان در تحقیقات انجام شده اظهار داشتند که همگی با هم همشهری هستند و پس از حضور در تهران به خاطر مشکلات مالی تصمیم گرفته اند که در محدوده های غرب تهران با توجه به این که مالکان منازل در خارج از کشور و یا مسافرت هستند، اقدام به سرقت کنند و به همین منظور با همدستی هم ضمن زاغ زنی و انتخاب منازل برای سرقت، به شیوه های توپی زنی، کارت زنی و استفاده از شاه کلید اقدام به سرقت می کرده اند و برای آنکه در سرقت ها چهره آنها شناسایی نشود، از کلاه گیس و ماسک استفاه می کردند.
وی اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان نیز تعدادی تجهیزات سرقت شامل چند قطعه کارت، کیف مخصوص سرقت، پلاک های مختلف و مسروقه خودرو، ماسک و کلاه گیس و همچنین مقادیر قابل توجهی وجه نقد، طلا، جواهرات و اموال با ارزش منزل به همراه چند عدد گاوصندوق مسروقه، کشف شد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان در اعترافات خود اظهار داشتند که پس از سرقت اموال و گاوصندوق های مسروقه را به محدوده های جنوبی تهران و اسلامشهر برده و به مالخران می فروخته اند.
گودرزی خاطرنشان کرد: با توجه به ارزش اموال مسروقه که بالغ بر 10 میلیارد تومان است و همچنین شناسایی شش تن از شکات پرونده و احتمال وجود سرقت ها و شکات دیگر، بنابر دستور مرجع قضائی در حال حاضر متهمان در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.
تهرام/8138//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.