«سید محمد پژمان» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهر تهران در آغاز این مراسم گفت: نوسازی بافت های فرسوده به جای ساخت تک واحدی هدف اصلی همکاری نزدیک وزارت راه با شهرداری تهران در دور جدید است.
وی گفت: بر اساس آسیب شناسی که نسبت به پروژه بافت های فرسوده انجام شد به این نتیجه رسیدیم که سرعت کار در اجرای طرح های نوسازی پایین بوده و نوسازی با سرعت انجام نشده است.
معاون وزیر راه اضافه کرد: ارایه تسهیلات و طرح های تشویقی اجرا شده تاکنون منجر به نوسازی بافت نشده است و اکنون تنها شاهد ساخت تک بناها در داخل بافت هستیم و آثار نوسازی در کل بافت دیده نمی شود.
پژمان ادامه داد: پیش تر امر نوسازی با تملک واحدهای مسکونی مردم انجام می شد که در این طرح هم شاهد موفقیت چشمگیری نبودیم و نمونه آن نوسازی محله سیروس تهران است.
وی با بیان اینکه تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در این محله به تملک شهرداری رسید گفت: با این حال امروز در ارزیابی کلی از این محله شاهد نوسازی تک بناها به جای کل بافت هستیم.
پژمان ادامه داد: با رویکرد نوسازی در بافت های فرسوده به خصوص محله سیروس تهران طی تفاهمنامه ای که امروز به امضای وزیر راه و شهرسازی و شهردار تهران رسید این دو نهاد از امروز با هماهنگی بیشتر، کاری مشترک را برای نوسازی بافت های فرسوده انجام می دهند. بر این اساس با توسعه گر این محله برای نوسازی ٤.٥ هکتار قرارداد امضا کردیم.
وی الگوی جدید برای نوسازی محله سیرویس تهران را با همکار ی شهرداری ممکن دانست و گفت: علاوه بر در اختیار قراردادن اراضی متعلق به دولت در این منطقه، ٥٢ واحد از ساخت و سازهای قبلی نیز که در نزدیکی پروژه سیروس قرار دارد به عنوان معاوضه با واحدهای فرسوده یا اسکان موقت تخصیص داده خواهد شد.
اقتصام** الف.و**9206**9189/3036/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.