محمد حسین اسماعیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگار ایرنا درباره داوری آثار هنری و سینمایی ارسال شده به دبیرخانه نخستین جشنواره ملی حکمت و نیایش اظهار داشت: در بخش هنرهای تجسمی در دو رشته پوستر و نقاشی خط برگزار می شود که پس از پایان مهلت ارسال آثار، در این بخش حدود 250 اثر به دبیرخانه ارسال شد.
وی درباره بخش آواها و خوانش ها گفت: این بخش شامل خطبه خوانی نهج البلاغه و نیایش خوانی صحیفه سجادیه و مدح امام علی(ع) و امام سجاد(ع) در قالب های کُرال، آکاپلا، سرود، همخوانی ،انشای فردی بود که در این بخش حدود 200 نفر شرکت کردند.
اسماعیلی درباره بخش سینمایی جشنواره نیز اظهار داشت: این بخش شامل فیلم کوتاه (مستند، داستانی)، انیمیشن، نمایشنامه و فیلم نامه است که در بخش فیلمنامه و نمایشنامه 210 اثر و در بخش فیلم کوتاه و انیمیشن 100 اثر ارسال شد.
به گفته وی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی نهادهای فرهنگی و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ والای دینی و اعتقادی با محوریت نهج البلاغه و صحیفه سجادیه با استفاده از ابزارهای هنری و فرهنگی 'نخستین جشنواره ملی حکمت و نیایش' را برگزار کرد.
اسماعیلی گفت: این جشنواره در بخش های فرهنگی، پژوهشی، ادبی، هنری ، سینمایی و آواها و نغمات برگزار می شود.
مسئول کمیته هنری سینمایی جشنواره حکمت و نیایش یادآور شد: مراسم اختتامیه جشنواره و تقدیر از برگزیدگان ، در نمایشگاه قرآن یکم خرداد ماه برگزار می شود.
تهرام/7244/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.