به گزارش ایرنا، حسن خیرخواه روز چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی به منظور اجرای طرح ملی کنترل فشار خون بالا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه فشار خون بالا به عنوان مرگ خاموش محسوب می شود، اظهار داشت: آحاد مختلف جامعه از اهمیت فشار خون مطلع بوده و طبق آمار کمتر از 20 درصد از افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند کنترل دارویی مناسبی دارند.
وی افزود: این نهاد در سطح شهرستان به 150 هزار نفر در حال ارائه خدمات است و از این میزان 101 هزار نفر در سامانه سیب ثبت نام کردند.
خیرخواه تأکید کرد: منشا بسیاری از بیماری ها از جمله سکته های قلبی، مغزی و دیالیز فشار خون بالا است که باید در جهت جلوگیری از آن اهتمام ورزیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در ادامه با بیان اینکه 4 طرح ملی در سال جاری در حوزه بهداشت و درمان در دستور کار قرار دارد گفت: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا اولین طرحی است که از 27 اردیبهشت تا 14 تیر ماه برگزار خواهد شد و اطلاع رسانی در سطح شهرستان نیز باید انجام شود.
وی با بیان اینکه شناسایی افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند اولویت نخست این طرح است، خاطرنشان کرد: این طرح به صورت رایگان انجام می شود و علاوه بر مراکز درمانی فعال در سطح شهرستان، 7 اکیپ نیز به منظور اجرای این طرح در نقاط مختلف شهرستان مستقر خواهند شد.
خیرخواه عنوان کرد: در کنار این طرح، آموزش سبک زندگی سالم نیز در دستور کار قرار دارد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح 30 دستگاه کنترل فشار خون دیجیتال نیز در اختیار این نهاد قرار خواهد گرفت.
این مقام مسئول تأکید کرد: پس از اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، کنترل دیابت نیز به عنوان دومین طرح ملی در دستور کار است.
همچنین شاهرخ جهانشاهی، معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند در ادامه این جلسه گفت: مهم ترین موضوع این کارگروه انسان ها، سلامت آنان و بهره مند بودن از یک زندگی توام با سلامتی است.
وی افزود: یکی از مهم ترین مؤلفه ها در بحث سلامت فشار خون بالا است که اغلب اوقات نمایانگر نیست و در کمترین بازه زمانی تاثیرگذار است.
این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به اهمیت این بحث همکاری تمام دستگاه ها در راستای جلوگیری از خطرات احتمالی ضروری است.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.