به گزارش ایرنا، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند به دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از قاریان و حافظان قرآن کریم اشاره و اظهار داشت: ایشان فرمودند که قرآن کریم صریحا با استکبار و ظلم و ظالم مخالفت می کند؛ طاغوت و مستکبر زمان ما آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و هر کس به آنان اعتماد و تکیه کند سیلی می خورد.
وی با بیان اینکه ملت ما با رهبری داهیانه ولایت فقیه در مقابل طاغوت های زمان ایستاده است، افزود: ابرقدرتها آن لحظه ای که منافعشان اقتضا کند قدیمی ترین وفاداران و دوستان خود را قربانی می کنند و پیش آنان دوستی، دشمنی، نوکری و صداقت ارزش و مفهومی ندارد؛ آنان منافع خود را ملاک قرار می دهند و به صراحت و در همه جا از منافع خود سخن می گویند.
این مقام مسئول با اشاره به لبریز شدن صبر ایران از بدعهدی های طرفهای مقابل در مسئله برجام، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت سطح تعهدات خود را در توافق هسته ایی کاهش دهد و این تصمیم قاطع از سوی رئیس جمهوری و شورای عالی امنیت ملی به پنج کشور باقیمانده در توافق هسته ای یعنی آلمان، روسیه، فرانسه، چین و انگلیس ابلاغ شد.
امام جمعه دماوند گفت: آنان می گویند به حفظ و اجرای برجام پایبند هستند ولی در عمل برای برداشتن تحریم ها کاری نکرده اند و دائما وعده سرخرمن می دهند و اروپا هیچگاه آمریکا را رها نمی کند.
وی با بیان اینکه هر زمان جلوی خسارت را بگیریم منفعت است، افزود: ما برای نجات اقتصاد ایران باید به توان داخلی خودمان تکیه کنیم زیرا غربی ها به ما سودی نخواهند رساند.
این مقام مسئول تصریح کرد: اگر در کشور مشکلات اقتصادی داریم ولی افتخار می کنیم که روی پای خود ایستاده ایم و به کفار و ظالمین تکیه نکرده ایم و در مقابل آنان ذلیل نیستیم اما کشوری مثل رژیم سعودی دائما از سوی آمریکا تحقیر می شود و عزت مسلمین را به منافع دنیایی می فروشد.
خطیب جمعه دماوند در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، بیان داشت: سنت افطار ساده باید زنده شود تا بیش از گذشته رسیدگی به ایتام و نیازمندان در اولویت زندگی ها قرار گیرد.
وی همچنین با اشاره به ممنوعیت روزه خواری در ملا عام نیز گفت: دماوند دارالمومنین است و باید از این عمل حرام با امر به معروف و نهی از منکر جلوگیری کرد.
تهرام/7246//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.