محمد عباسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون 255 هکتار از مزارع کلزای شهرستان ری به مرحله برداشت در خرداد ماه رسیده است.
وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی هر کیلو گرم کلزا در سال گذشته 3 هزار و 860 تومان بود، عنوان کرد: پیش بینی می شود بر اساس افزایش قیمت نهاده های تولید در سال زارعی جاری قیمت خرید این محصول نیز افزایش یابد.
عباسی ادامه داد: متوسط برداشت دانه روغنی کلزا در هر هکتار بین سه تا چهار تن است که این مقدار با ارائه خدمات فنی و آموزشی کارشناسان کشاورزی در مراحل کاشت، داشت و برداشت می توان تا 6 تن نیز افزایش داد.
وی ارقام کشت شده کلزا در مزارع شهرستان ری را تراپر، آگامکس وهایولا عنوان کرد و افزود: کشت پاییزه کلزا به دلیل اینکه ریشه آن تا عمق 70 سانتی متری زمین فرو می رود باعث افزایش 20 درصدی محصولات در کشت اول می شود.
عباسی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مبنی بر خودکفایی در بحث تولید دانه روغنی کلزا با تامین و تخصیص یارانه و بیمه کردن این محصول و همچنین خرید تضمینی، تمام شرایط را برای کشت این دانه روغنی فراهم کرده است.
وی در پایان اضافه کرد: کشت متناوب گندم، ذرت و کلزا به‌ صورت دوره‌ای در مزارع کشاورزی یکی از راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی برای بهره وری بهتر از آب و خاک است.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری با دارا بودن 28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می کند.
این شهرستان دارای رتبه اول در تولیدگندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.