محمد عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صنایع تبدیلی و تکمیلی در حدود 2 تا سه برابر نیز شغل غیر مستقیم ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه پروانه احداث 10 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی طی سال 97 در شهرستان ری صادر شده است، عنوان کرد: این صنایع شامل هشت سردخانه و 2 واحد تکمیلی است.
عباسی تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت سردخانه های شهرستان ری در حدود 18 هزار و 450 تن است که میوه، گوشت، حبوبات، کنسانتره میوه و سایر اقلام مورد نیاز مردم در آنها نگهداری می شود.
وی با اشاره به اینکه 35 واحد صنعتی در حوزه صنایع تبدیل و تکمیلی در شهرستان ری فعال است، افزود: 50 درصد این واحدها در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده است.
عباسی ابراز کرد: کشتارگاه، بسته بندی تخم مرغ، تولید و فراوری تولیدات جانبی خوراکی(انسان و دام)، بسته بندی گوشت قرمز، سردخانه ثابت زیر صفر درجه، پاک کردن و بسته بندی سبزیجات، حبوبات، غلات و برنج از جمله صنایع ایجاد شده در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در این شهرستان است.
وی قرارگیری شهرستان ری در کنار بازار بزرگ مصرف تهران را یکی از جذابیت های سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری در این حوزه برای سرمایه گذاران می تواند بسیار سودآور و جذاب باشد.
شهرستان ری با 11 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی ، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کند، این شهرستان دارای رتبه اول در تولیدگندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید تخم مرغ در استان تهران را دارد.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.