حسن خیرخواه روز چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در شهرستان دماوند با اشاره به آغاز هفته سلامت اظهارداشت: این میزان مواد غذایی معدوم شده شامل 420 کیلوگرم لبنیات، 266 کیلوگرم فرآورده‌های پروتئینی، یک تن طعم‌ دهنده‌ رنگ‌ و ژله‌های تاریخ گذشته در قنادی‌ها، یک‌هزار و 200 کیلوگرم شیرینی، نان و آجیل و 2.5 تن کنسرو، کمپوت و نوشابه بود.
وی گفت: این نهاد در ایام نوروز و بر اساس طرح ضربت که از 15 اسفندماه 97 تا 17 فروردین 98 بود، بالغ بر سه هزار بازدید از اماکن بین‌راهی انجام داد که 592 مورد مکان و 99 مورد آن از مراکز عرضه کننده قلیان بود.
رئیس اداره شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند ادامه داد: در این ایام 38 مورد غربالگری نوزادان، یک‌هزار و 669 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و پلمپ چهار مورد از مراکز عرضه مواد غذایی نیز انجام شد؛ پیش از این دستور پلمپ یک واحد ادویه ‌فروشی در یکی از روستاها، افراد خاطی مجددا در روستایی دیگر اقدام به فعالیت کردند که با دستور قضایی فک پلمپ صورت گرفته و افراد دستگیر شدند.
وی با اشاره به اینکه در روز 13 فروردین، 8 مورد حیوان ‌گزیدگی در شهرستان وجود داشت، خاطرنشان کرد: سال 97 بیش از 700 مورد حیوان‌گزیدگی در این شهرستان رخ داد که نسبت به سال 96 با افزایش همراه بود؛ این در حالی است که هر مورد حیوان‌گزیدگی حدود پنج میلیون تومان هزینه دارد. اگر مشکل سگ‌های ولگرد حل شود، معضل بزرگی در شهرستان برطرف خواهد شد.
این مقام مسئول ادامه داد: 79 مورد نمونه برداری میکروبی آب آشامیدنی در شهرستان انجام شد که همگی مطلوب بود؛ همچنین 27 مورد نمونه‌ برداری آب استخرهای شهرستان نیز صورت گرفت که از این تعداد، پنج مورد نامطلوب گزارش شد که تا زمان رفع نقص غیرفعال خواهند بود.
وی از سنجش 559 مورد کلرآزاد باقیمانده آب آشامیدنی خبر داد و افزود: 77 مورد صفر اعلام شد که بیشتر مربوط به مناطق روستایی است.
خیرخواه عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به فعالیت خوب همکاران، دماوند در بحث بهورزی و پیشگیری از بلایا موفق به کسب رتبه اول از میان 10 شبکه در دانشگاه شهید بهشتی شد و با توجه به اینکه شبکه بهداشت و درمان دماوند به عنوان پایلوت بیماری‌های واگیر شناخته شده، استانداردسازی از لحاظ دستگاه‌ها و پرسنل توسط دانشگاه صورت گرفته است.
وی گفت: در بحث بیماری‌های واگیر، سرطان‌ها، پیشگیری از فشار خون بالا و... پیشگیری خوبی انجام و به صورت رایگان انجام می‌شود و با توجه به سامانه سیب، پرونده سلامت برای همه افراد ایجاد تا خدمات با حداقل هزینه و به صورت دولتی ارائه شود.
رئیس اداره شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در خصوص موضوع پسماند عفونی شهرستان نیز گفت: در گذشته با شرکتی قرارداد داشتیم اما با توجه به مقرون به صرفه نبودن و حجم کم پسماندها، با مشکلاتی مواجه شدیم؛ انتقال پسماند های عفونی از شهرستان به خارج منطقه نیز مشکل‌ساز شده است؛ با توجه به توسعه بیمارستان های شهرستان و نیاز به تهیه دستگاه اتوکلاو به مبلغ 500 میلیون تومان، تقاضا داریم مساعدتی از سوی شهرداری‌ها صورت گیرد.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.