به گزارش ایرنا، مجید صفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اصلاح شبکه برق رسانی شهرستان، دو اقدام موثر در دستور کار قرار گرفته است که یکی از این موارد احداث پست 63 کیلو ولت در بخش رودهن با هدف رفع مشکل قطعی ها و مقابله با خاموشی های احتمالی است.
وی ادامه داد: دومین اقدامی که در شهرستان در حوزه بهبود خدمات برق منطقه در دستور کار است، آغاز اجرای طرح جهادی بهسازی شبکه های برق می باشد که در سال های گذشته نیز شاهد اجرای این طرح بودیم و امسال نیز با توجه به وسعت شبکه برق رسانی، تغییر سیم های برق قدیمی به سیم های خودنگهدار انجام می شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه این اقدام با هدف افزایش ایمنی برق به صورت یک طرح جهادی انجام می شود، خاطرنشان کرد: طبق آمار ناحیه برق دماوند از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 6 کیلومتر کابل خودنگهدار اجرا شده است و تا 13 کیلومتر نیز ادامه دارد که امید است این میزان تا پایان سال افزایش یابد.
نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند گفت: با توجه به اینکه دماوند یک منطقه باغ شهر است لذا شبکه برق منطقه همواره با وجود درختان، بارش ها و ... در معرض آسیب قرار دارد که امید است با بهسازی و نوسازی کابل های برق، خاموشی ها به صفر برسد.
صفری گفت: بر اساس آماری که از مسئولین برق منطقه گرفته شده، شهرستان دماوند نخستین شهرستان در استان است که در سال 98 این طرح جهادی را آغاز نموده که امید است این میزان افزایش یابد.
همچنین بهزاد صبوری، رئیس اداره برق شهرستان دماوند در این خصوص نیز به ایرنا گفت: در راستای پایداری شبکه 20 کیلوولت و جلوگیری از قطعی و خاموشی‌های احتمالی و همچنین در راستای رفاه بیشتر حال شهروندان، طرح جهادی بهسازی شبکه برق را با وجود بارش های اخیر آغاز نمودیم.
وی با بیان اینکه این طرح با هدف تعویض مقره، کنسول، تنظیم فلش سیم و ... اجرا می شود، بیان کرد: امسال با توجه به سهمیه تخصیص یافته از سوی شرکت به شهرستان که 13 کیلومتر می باشد، طی 20 روز اخیر بیش از 6 کیلومتر اجرا شده است و 7 کیلومتر باقی مانده نیز انجام خواهد شد.
این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون پنج اکیپ با تمامی امکانات و ماشین آلات در منطقه دماوند و بیش از 10 اکیپ در منطقه گیلاوند حضور دارد، خاطرنشان کرد: در این طرح مواد اولویه توسط اداره برق و اجرا توسط پیمانکار بدون هیچگونه هزینه ایی و بصورت رایگان انجام می شود.
صبوری با بیان اینکه اجرای این طرح را در مناطق صعب العبور در دستور کار قرار داده ایم، گفت: شهرستان دماوند یکهزار کیلومتر شبکه 20 کیلو ولت و یک هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف دارد که در سال گذشته توانستیم بیش از 20 کیلومتر طرح جهادی اجرا کنیم و امسال نیز با توجه به اینکه شاهد درختان بسیار، طولانی بودن شبکه و سرقت بودیم، این مهم را از داخل شهر دماوند آغاز کردیم.
وی یکی از اهداف این طرح را پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه در شرایط بحرانی دانست و گفت: با توجه به احتمال هرگونه حوادث طبیعی و غیر طبیعی به ویژه در مناطق دور از دسترس و یا طولانی، این طرح اجرا می شود تا در صورت وقوع حادثه شاهد مشکلی نباشیم.
تهرام/7246//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.