به گزارش ایرنا، سید فرید موسوی روز دوشنبه در همایش نقش جوانان در مدیریت استان تهران افزود: برخی از دستگاه ها اطلاعات نیروی انسانی خود را به سازمان اداری و استخدامی نداده اند.
وی با بیان اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان طی ماه های گذشته اجرایی شد، اظهارداشت: افرادی که تجارب ارزنده ای نیز داشتند را کنار گذاشتیم و زمینه استفاده از نیروی جوان در بدنه اجرایی دولت فراهم شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این قانون به راحتی هم به تصویب نرسید اما در بسیاری از حوزه ها اجرا شد و انتظارات تا حدودی از آن به نتیجه رسید اگرچه هنوز شبهه هایی وجود دارد که در برخی بخش ها اجرا نشد.
وی خاطرنشان کرد: ما در مجلس شورای اسلامی در قالب ماده 236 کمیسیون اجتماعی تصویب کردیم که نحوه اجرای این قانون را در دستگاه های مشمول مورد بررسی قرار دهند تا بتوان گزارشی را به صورت مستند به جامعه جوان ارایه کرد و نحوه عمل دستگاه ها به این قانون یا ممانعت از اجرای آن روشن شود.
موسوی ادامه داد: در اقدام دیگر مجلس شورای اسلامی, کمیسیون های تخصصی در قالب طرح انتزاع بخش جوانان را در قالب معاون جوانان ریاست جمهوری مطرح و تقدیم کردند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه اولویت استفاده از مدیران جوان، نکته قابل توجه این است که امروز که فرصت ها در اختیار جوانان قرار گرفته، این قشر باید زمینه تحقق انتظارات را فراهم کند.
وی اضافه کرد: امروز این فرصت نشان دادن نوآوری, خلاقیت, شجاعت و صراحت جوانان در دسترس است و منتظر هستیم تا این جوانان و مدیران استان تهران در عمل نشان دهند که مزایای انتصاب این قشر چیست و چه تغییراتی را در سازمان ها ایجاد می کنند.
موسوی تاکید کرد: جوانانی که امروز فرصت مدیریتی را در اختیار گرفته اند چنین زمینه ای را برای جوانان آینده نیز فراهم کنند و با گروه های جوان جامعه ارتباط داشته باشند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: گاه این جوانان به دلیل نگرانی بابت از دست دادن پست مدیریتی همان راه مدیران سابق را ادامه می دهند.
وی تصریح کرد: این انتظار هست که رویه مدیران سابق تغییر کند و همان نوسازی ها و بازسازی های حوزه اجرایی رقم بخورد.
موسوی افزود: هجمه علیه مدیران جوان بسیار است و این موجب می شود مدیران جوان برای اثبات درستی انتصاب، در عملکردها جزیره ای عمل کنند در حالی که این با نگاه مدیریتی در تناقض است.
این نماینده مجلس گفت: طرح نو درافکندن، به یک فرهنگ در جامعه ما تبدیل شده و حالت افراطی گرفته است در حالی که برای دستیابی به توسعه نوسازی و بازسازی را باید به شکل مستمر داشته باشیم.
تهرام/3001//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.