به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، حسن رسولی افزود: نظارت شهرداری بر سازمان تاکسیرانی شبیه نظارتی است که راهداری و حمل و نقل جاده ای بر حمل و نقل مسافری ایفا می کند که این جایگاه نظارتی به دلیل تثبیت نظم در شهر است.
وی تأکید کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که تاکسیرانی به عنوان یک سازمان خصوصی پذیرفته شود.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: موضوع مهم دیگر این است که به جای ایستادن نقطه به نقطه مسافران در شهر، مسافران در ایستگاه های مختلف مستقر شوند یا همانند شیوه های مورد استفاده نرم افزارهای حمل و نقل شهری عمل شود.
به گفته وی رعایت این موارد باعث بهبود شرایط خانواده تاکسیرانی، افزایش نظم ترافیکی و رضایت مردم خواهد شد.
رسولی افزایش شیوه نظارت مسافران بر عملکرد تاکسیرانان را موضوع مهم دیگری عنوان کرد و افزود: نظارت شهرداری تهران بر عملکرد تاکسیرانان حداقلی است که با نظارت همگانی تکمیل می شود.

**تاکسی حمل و نقل عمومی نیست
وی با بیان اینکه تاکسی سرویس حمل و نقل عمومی نیست گفت: تاکسی ها باید به سامانه حمل و نقل اختصاصی تبدیل شوند.
رسولی اضافه کرد: در میان حمل و نقل شهری شهرهای بزرگ و موفق دنیا، سیستم تاکسیرانی یک سامانه حمل و نقل خصوصی است.
وی با اشاره به اینکه در ایران به اشتباه فکر می کنند تاکسیرانی همانند اتوبوسرانی و مترو یک سامانه حمل و نقل عمومی است اظهارداشت: براساس الگوهای موفق جهانی، تاکسی های خطی و متحرک سطح بویژه تاکسی های غیرخطی باید از شیوه فعالیت فعلی خارج شوند.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: آنگونه که نتایج نرم افزارهای سفرهای درون شهری نشان می دهد در این صورت شهروندان در سفرهای درون شهری خود بهتر می توانند از این سیستم استفاده کنند.

تهرام/9353/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.