حسین کتابدار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح امداد و نجات جاده ای ایام نوروز از 25 اسفند سال 97 آغاز شده و تا روز 17 فرودین جاری ادامه دارد.
وی یادآورشد: تا روز 11 فروردین 94 ماموریت توسط نیروهای هلال احمر اجرا شد که 44 مورد آن مربوط به حوادث جاده ای بود.
کتابدار با بیان اینکه حوادث جاده ای در استان تهران کشته نداشتند اظهار داشت: در این مدت 29 نفر از خدمات امدادرسانی سرپایی هلال احمر بهره مند و 38 نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: در بحث سیل و آبگرفتگی نیز 13 ماموریت اجرا و 45 نفر اسکان داده شد.
وی به استفاده از بالگرد در عملیات های هلال احمر اشاره و خاطرنشان کرد: دو مورد خدمات هوایی ارائه شد که در ورامین هشت نفر از خانواده عشایر در کوهستان به علت بارندگی و آبگرفتگی گرفتار شده بودند که با کمک بالگرد به مکان مناسب منتقل شدند.
کتابدار پویش بهرفت را اقدامی برای آگاه سازی رانندگان در خصوص رفتارهای خطرناک و حادثه آفرین رانندگی اعلام کرد و ادامه داد: علاوه بر مردم، رئیس جمهوری و تعداد دیگری از مسئولان تراز اول کشور نیز میثاق نامه پویش بهرفت را امضا کرده اند.
وی با اشاره به برپایی 16 پست ثابت و هفت پست سیار هلال احمر در سطح جاده های این استان اشاره و اضافه کرد: در کنار هر پست که در مجموع 41 هزار نفر به آنها مراجعه کردند، خیمه نماز، ایستگاه کودک و سلامت برپا بود.
تهرام/3001//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.