به گزارش ایرنا، بهمن خطیبی روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: شهرستان قرچک به دلیل واقع شدن در جنوب استان در معرض خطر وقوع سیل قرار دارد و مدیران دستگاه های اجرایی موظفند تا تصمیمات مدیریتی مناسب و به هنگام در زمان بروز حوادث اتخاذ کنند.
وی افزود: نکته مهم در روزهای اخیر این است که خطری شهرستان قرچک را تهدید نمی کند و تمامی اقدامات صورت گرفته از سوی اعضای ستاد مدیریت بحران، به منظور آمادگی دستگاه ها برای رفع نگرانی شهروندان است.
وی تصریح کرد: بخشی از آب منتقل شده از شمال شهرستان وارد رودخانه باقرآباد می شود لذا هیچ مانعی نباید در مسیر این رودخانه وجود داشته باشد.
خطیبی گفت: از دستگاه های مشترک بین شهرستان های ورامین و قرچک درخواست می شود تا نسبت به مسائل و مشکلات قرچک نیز حساسیت داشته باشند چرا که در زمان وقوع بحران، هر گونه کوتاهی و غفلت می تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.
**مسیر رودخانه باقرآباد جهت تردد خودرو ها مسدود شد
شهردار قرچک نیز در این جلسه گفت: با توجه به احتمال انتقال پساب شمال شهرستان به رودخانه باقرآباد و به منظور جلوگیری از وقوع هر حادثه، مسیرهای منتهی به رودخانه باقرآباد مسدود شده تا وسایل نقلیه در بستر این رودخانه که سال ها خشک بوده، تردد نکنند.
محسن خرمی شریف افزود: ستاد مدیرت بحران شهرداری قرچک طی ماه های گذشته نسبت به شناسایی 13 نقطه حادثه خیز که در آن آبگرفتگی صورت می گرفت اقدام کرد که مشکل 9 نقطه برطرف شده است.
وی تصریح کرد: حوزه خدمات شهری و عمران شهرداری با حضور در نقاطی که هنوز احتمال آبگرفتگی در آن وجود دارد حضور دارند تا نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام کنند.
شهردار قرچک گفت: رودخانه لات آجی که اخیرا بستر آن مناسب سازی شده بود نیز لایروبی شده است و هیچ مشکلی در این رودخانه وجود ندارد.
خرمی شریف افزود: مسیر های پر تردد سطح شهر مانند محور اصلی، کمربندی جنوبی و شمالی هم اکنون باز و روان است و هیچ مشکل آبگرفتگی نداریم.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.