به گزارش ایرنا، عباس اکبری روز دوشنبه در جلسه آموزشی ترویج دام سبک که در محل مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران برگزار شد اظهار داشت: یکی از مشکلات تولید دام سبک در استان تهران، غیر اقتصادی بودن آن به دلیل تک قلوزایی دام های مولد است که در این کارگاه آموزشی تلاش می شود تا با بیان مزایای چند قلوزائی با ترکیب نژاد 'رومانف'، کشاورزان را به اصلاح نژاد ترغیب کرد.
وی افزود: در حال حاضر سه مرکز تولید دام ژنی کشور در استان تهران مستقر است و فعالیت های تکنولوژی تلقیح مصنوعی به منظور حرکت به سمت چندقلوزایی دام سبک در این مراکز انجام می شود.
وی تصریح کرد: امروز با پیشرفت های علمی صورت گرفته در کشور، تکنولوژی لقاح مصنوعی و ترکیب نژادی در دام سبک، به صورت بومی انجام می شود و با این روش، محدودیت های مربوط به تولید دام سبک از بین رود.
اکبری با بیان این که یک میلیون رأس دام سبک مولد در استان تهران وجود دارد اظهار داشت: پرورش سنتی دام سبک و کوچرو بودن دامداران استان تهران باعث شده تا این استان نسبت به سایر مناطق کشور در اصلاح نژاد و چند قلوزایی از جایگاه مناسبی برخوردار نباشد.
وی گفت: حرکت به سمت اصلاح نژاد باعث می شود که مشکل کمبود گوشتی که امروز با آن مواجه هستیم برطرف شود و با تأمین نیاز داخلی، حرکت به سمت صادرات گوشت آغاز شود.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.