به گزارش ایرنا، سردار عبدالرضا ناظری روز دوشنبه در آئین آغاز به کار همیاران پلیس شرق استان تهران که در دبستان رسالت دین ورامین برگزار شد اظهار داشت: اجرای طرح همیار پلیس به عنوان یکی از راهکارهای عملی آموزش مقرارت راهنمایی و رانندگی به کودکان است که با همکاری پلیس راهور و مدیران مدارس اجرا می شود.
وی افزود: این که با وجود افزایش تعداد خودرو و نیز سفرهای بین شهری، شاهد کاهش میزان حوادث جاده ای می باشیم به دلیل رعایت اصول راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان و نیز اثر بخشی فعالیت همیاران پلیس است.
وی تصریح کرد: در اجرای این طرح ، دانش آموزان عضو طرح همیاران پلیس با دریافت آموزش های لازم و شرکت در دوره های عملی ، با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا می شوند تا در هنگام سفرهای نوروزی موارد تخلف را به خانواده ها بازگو و از بروز حوادث جاده ای جلوگیری کنند.
ناظری گفت: تذکرات فرزندان به اولیاء می تواند اثرگذاری بیشتری نسبت به برخوردهای پلیسی داشته و در ارتقاء فرهنگ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نقش به سزایی ایفا می کند.
وی با اشاره به فعالیت 11 هزار همیار پلیس در شهرستان های شرق استان تهران اظهار داشت: 6هزار و 340 دانش آموز در ورامین، یک هزار و 224 نفر در پاکدشت، 930 نفر در پیشوا، 653 نفر در دماوند، 432 نفر در پردیس، 175 نفر در فیروزکوه و یک هزار و 300 دانش آموز در شهرستان قرچک همیار پلیس هستند.
فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران افزود: اجرای طرح همیار پلیس یکی از راه های عملی در نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در جامعه محسوب می شود که توانسته تا حد قابل توجهی از حوادث و تلفات جاده ای را کاهش دهد.
فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران تأمین امنیت هفت شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه را بر عهده دارد.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.