به گزارش ایرنا، روز دوشنبه نشستی در استانداری تهران با عنوان جلسه هماهنگی مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم برگزار شد که با 40 دقیقه تاخیر به علت حضور نداشتن حجت الاسلام سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و رئیس ستاد برگزاری سی و ششمین دوره این مسابقات آغاز به کار کرد.
اگرچه شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران علت این تاخیر را اینگونه توضیح داد که مسئولان اوقاف فکر می کردند که جلسه ساعت 11 برگزار می شود از همین رو با تاخیر به این نشست رسیدند.
حسن بیگی در ادامه به سخنان خود اضافه کرد: امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است، اگرچه جشن های آن با زمان برگزاری مسابقات تداخل ندارد اما این مسابقه های بین المللی باید به همین مناسبت پرشکوه تر از سال های قبل برگزار شود.
وی بر لزوم ترویج آموزه های قرآنی در میان جوانان تاکید کرد و افزود: مسئولان تلاش برای حوزه قرآنی را ذخیره آخرت خود بدانند.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: موضوع امنیت برگزاری این دوره از مسابقات به فرمانداری شهرستان تهران برگزار می شود و از باقی فرمانداران هم می خواهیم تا اگر قصد اجرای برنامه فرهنگی دارند، آنها را همزمان با این مسابقات برگزار کنند.
وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه ها در هر حوزه ای که هستند در حد توان برای برگزاری مناسب و با شکوه این جشنواره کمک و تلاش کنند.
سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و رئیس ستاد برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم گفت: این مسابقات بزرگترین رویداد قرآنی است که هر ساله در ایران برگزار می شود و طی سال های گذشته بخش های مسابقات بین المللی قرآن نابینایان، طلاب علوم دینی، دانش آموزان و بانوان هم به آن الحاق شده است.
وی با بیان اینکه این رویداد به نوعی بزرگترین المپیاد قرآنی است که در دنیا برگزار می شود، اظهار داشت: اکنون عنوان برگزاری مسابقات قرآنی برای نابینایان به نام ایران به ثبت رسیده است.
حسینی افزود: 300 نفر از 82 کشور جهان 19 فروردین سال آتی وارد پایتخت می شوند و مراسم رسمی افتتاحیه این مسابقات 21 همین ماه برگزار می شود.
رئیس ستاد برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم محل برگزاری مسابقات را مصلا و محل اسکان شرکت کنندگان را هتل هما اعلام کرد.
سید محسن موسوی بلده از قاریان و داوران بین المللی قرآن کریم نیز در ادامه این برنامه بر لزوم فضاها سازی شهر متناسب با برگزاری مسابقات و معرفی منتخبان دوره های قبل این رقابت ها به مردم تاکید کرد.
تهرام/3001//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.