به گزارش ایرنا، رئیس کمیسیون سلامت،محیط ‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران روز یکشنبه در یکصد و سی و یکمین جلسه این شورا در خصوص این لایحه گفت: از شهرداری خواسته شد تا به منظور ارتقای زیرساخت های لازم، توسعه و توان افزایی مراکز امداد و نجات در ارایه خدمات به شهروندان، لایحه پیشنهادی خود را ارایه کند.
زهرا صدراعظم نوری ادامه داد: هدف ما پیش بینی، برنامه ریزی و عملیاتی کردن استقرار خودروهای اورژانس و تجهیزات نجات در ایستگاه هایی از سازمان های آتش نشانی و مدیریت بحران و‌امدادرسانی به موقع بود.
رئیس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شکاف هایی در هماهنگی دستگاه های امداد رسان وجود دارد گفت: در این حوزه نیازمند هماهنگ سازی و یکپارچه سازی سازمان های مرتبط در وقوع حوادث هستیم.
وی افزود: هر دستگاه امدادی دارای وظایف تخصصی هستند که با ادغام این دستگاه امکان ایجاد تداخل در امور اجرایی و عملکردی پیش بینی می شود.
وی به طرح «ادغام سازمان های اورژانس، مدیریت بحران و هلال احمر و تشکیل وزارت خانه مدیریت بحران» اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف ایجاد مدیریت یکپارچه در سوانح مطرح شد و در مرداد ماه سال جاری در مجلس مطرح شد.
نوری بیان داشت: طبق گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس طرح موردنظر در مجلس شورای اسلامی رد شد.
در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای شهر مسایلی از جمله نامگذاری و بررسی 10 پلاک ثبتی، نامه هیات تطبیق فرمانداری و «الزام شهرداری تهران به ارایه لایحه ساماندهی و یکپارچه سازی مراکز امداد و نجات در شهر تهران» مطرح شد که توسط اعضای شورا به رای گذاشته شد.
تهرام/8138//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.