به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ ابوالفضل موسوی پور در این خصوص اظهار داشت: ساعت 18 عصر دیروز، یکی از ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، هنگام گشت زنی در اتوبان همت بعد از چمران، متوجه حال وخیم راننده خودرو تویوتا می شود، که در محلی نامناسبی پارک کرده و قادر به ادامه حرکت و صحبت نمی باشد.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص راننده خودرو، افسر وظیفه شناس پس از بررسی علائم حیاتی بیمار اقدام به احیای قلبی وی می کند، که پس از چند لحظه راننده خودرو چشمانش را باز می کند.
معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: با توجه به وظایف ذاتی پلیس و احساس مسئولیتی که در قبال جان شهروندان داریم و آموزش هایی که این افسران در مواجه با این گونه حوادث دیده اند، ستوان یکم 'محمد عبدالرحیمی' اقدامات اولیه امدادی را برای احیای این شهروند انجام می دهد.
وی ادامه داد: این افسر با وجدان، هنگامی که خیالش از بابت علائم حیاتی این شهروند راحت می شود، خودرو وی را به محل مناسب انتقال داده و اقدام به روان سازی ترافیک می کند.
سرهنگ موسوی پور ادامه داد: شهروندانی که شاهد این صحنه بوده اند بلافاصله با اورژانس تماس گرفتند که خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای امدادی و اورژانس، فرد بیمار به بیمارستان انتقال می یابد و با اقدام به موقع و احیای قلبی این افسر راهنمایی و رانندگی، راننده خودرو از مرگ حتمی نجات می یابد .
موسوی پور گفت: از این افسر وظیفه شناس و ناجی جان راننده خودرو، به صورت ویژه ای قدردانی خواهد شد.
معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ از شهروندان خواست تا در مواجهه با بیماران و رانندگانی که دچار حمله قلبی و یا بیماری های دیگر شده اند، حتما و بلافاصله با مراکز اورژانس و پلیس 110 تماس بگیرند.
تهرام/8138//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.