حسن شکری روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا تشریح کرد: پنج هزار نهال در پارک جنگلی لتیان کاشته می شود و پنج هزار نهال دیگر نیز در دیگر نقاط شهرستان بین متقاضیان اعم از افراد و ادارات توزیع خواهد شد.
به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات گونه های درختی با نیاز آبی اندک و متناسب با شرایط آب و هوایی این شهرستان اعم از سروهای نقره ای، شیراز و خمره ای، زبان گنجشک، ارغوان، کاج تهران و ... کاشته می شوند.
وی اظهارداشت: مانور مشترک یگان های حفاظت منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، شهرداری و بخشداری در عرصه منابع طبیعی نیز روز پنجشنبه هفته جاری در شهرستان برگزار می شود.
این مقام مسئول گفت: درختکاری در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور، پادگان جواد الائمه، بوستان اوشان و ... نیز از برنامه های این هفته شهرستان شمیرانات است.
وی با اشاره به طرح کمربند سبز تهران بیان کرد: به منظور توسعه جنگل کاری در مقابله با زمین خواری، آلودگی هوای تهران، حفظ مراتع و ... در سال جاری هفت میلیارد تومان اعتبار برای جنگلکاری و نگهداری درختان قدیمی به منابع طبیعی شمیرانات تخصیص یافته است.
به گزارش ایرنا، شهرستان شمیرانات با 140 هزار هکتار زمین طبیعی در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است؛ پارک های جنگلی لتیان، سوهانک، بوستان یاس فاطمی و ... نیز در این شهرستان قرار دارند.
تهرام/9897/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.