به گزارش خبرنگار ایرنا، سید نواب حسینی منش روز دوشنبه در نشست خبری با محوریت کنترل ایمنی خودرو قبل از سفرهای نوروزی اظهار داشت: اعمال معاینه فنی برای خودروهای تولید داخلی از سال 93 و قبل از آن و برای تولید خارج نیز از سال 2014 و قبل از آن از ابتدای سال 98 صورت خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: مراکز معاینه فنی طبق ساعت عادی تا 29 اسفند ماه دایر بوده و معاینه و برگه معاینه را برای خودروها صادر خواهند کرد.
مدیر عامل ستاد معاینه فنی با بیان اینکه هم اکنون 54 خط برای معاینه فنی خودروها در سطح پایتخت فعال است گفت: در حال حاضر 16 مرکز و 8 خط سیار در پایتخت خدمات دهی دارند که این میزان نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه ظرفیت خدمات رسانی در این خطوط در سال 3 میلیون خودرو است خاطر نشان کرد: روزانه 7 هزار و 500 مراجعه کننده بدون صف از خدمات این مراکز بهره مند می شوند.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: اخذ معاینه فنی برای تردد خودروهای مشمول تولید داخل و خارج با عمر بیش از چهار سال در سطح پایتخت از ابتدای سال آینده اجباری بوده و در صورت بی توجهی جریمه های روزانه برای مالکان لحاظ خواهد شد.
گفتنی است که جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی در روز 50 هزار تومان اعمال خواهد شد.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی تصریح کرد: امسال برچسب معاینه فنی بر روی شیشه خودروها حذف شده و برگه معاینه فنی به مالکان خودرو ارائه شده چرا که در این طرح پلاک خودرو مهم تلقی می شود.
حسینی منش تصریح کرد: با اجرای طرح دریافت معاینه فنی در سالجاری 3 میلیون 600 هزار خودرو در سطح شهر و مبادی ورودی پایتخت توسط عوامل و دوربین ها جریمه شدند.
وی با بیان اینکه میزان جریمه ها حدود 200 میلیارد تومان می رسد، ادامه داد: 2 میلیون و 600 هزار خودرو قبل سوم آذر (مرحله اول) و مابقی تا روز گذشته (مرحله دوم طرح) جریمه شدند.
وی همچنین اظهارداشت: خوشبختانه با اجرای طرح «کاهش» شاهد کاهش آلودگی هوا در تهران بودیم چون برخی‌ها عنوان کردند که این مسئله به دلیل شرایط جوی و باد و باران زیاد بوده است، اما بررسی‌ها نشان می دهد که توانستیم در رقیق سازی آلاینده‌ها نقش مهمی داشته باشیم.
حسینی منش با بیان اینکه بارش‌ها بر روی ذرات معلق تأثیر کمی داشته و وجود باد می تواند به کاهش آلودگی تأثیرگذار باشد گفت: امسال وزش باد نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.

* یک میلیون و 200 هزار خودرو یونیک در تهران معاینه شدند
حسینی منش افزود: امسال یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سطح کشور به 54 خط مراکز فنی تهران مراجعه داشته که این میزان نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد که از این میزان خودرو یونیک 350 هزار آن در تست های آلایندگی رد شدند.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: نگهداشت، نظارت و خودرو ساز سه عامل مهم برای کاهش آلودگی هستند.
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.