به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمد بخشنده افزود: در حوزه شناسایی و دستگیری فروشندگان بیش از 70 هزار نفر دستگیر شدند که بیشتر آنها از معتادین متجاهری هستند که در شهر تهران موجب آزار و اذیت شهروندان شده بودند.
رئیس مبارزه با مواد مخدرتهران بزرگ گفت: بیش از 20 هزار نفر معتاد متجاهر در تهران وجود دارد که در پارک ها و دیگر مکانها زندگی می کنند و بیش از 5 هزار نفر از آنها کارتن خواب هستند.
وی ادامه داد:‌ بیش از یک هزار نفر از معتادان متجاهر اتباع خارجی که بیشتر از کشور افغانستان هستند دستگیر شده‌اند.
سرهنگ بخشنده گفت: بخش زیادی از معتادین متجاهر به دلیل داشتن زخمهای باز و بیماری هایی مانند ایدز و هپاتیت در اولویت جمع آوری قرار دارند که از سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت تقاضا داریم برای جمع آوری آنها کمک های لازم را انجام دهد تا زمینه ساماندهی این افراد را فراهم کنیم.
وی افزود: بیش از ١٠٠ نفر از نوجوان وجوان در رنج سنی 16 تا 18 سال در معرض اعتیاد قرار دارد.
سرهنگ بخشنده با بیان اینکه در سال جاری بیش از 12 باند که در فضای مجازی فعالیت می کردند ، متلاشی شدند، اظهار داشت:شاخه ای از این باندها در قم، کاشان، قزوین، کرمانشاه و تهران بود و از 8نفر از اعضای اصلی شناسایی شده این باندها بیش از 200 کیلو مواد مخدر گل کشف شد.
وی گفت: پاکسازی اطراف مدارس تا یک هزار متری در شهر تهران انجام شده است که بیش از هزار نفر خرده فروش و بیش از 20 کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف کرده ایم.
رئیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت افزود: صبح امروز 8 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر که 90 کیلو گرم انواع مواد مخدر را در پوشش بار سیب زمینی وارد تهران کرده بودند را دستگیری کردیم.
وی گفت: از 20 هزار معتاد متجاهر، 7 هزار و 200 نفر معتاد محله های شوش ،مولوی و هرندی در مراکز درحال بازپروری هستند و 600 نفر آنها توسط خود فرماندهی پلیس تهران بزرگ در مرکز مهر سروش نگهداری می شوند.
سرهنگ بخشنده افزود: کل کشفیات مواد مخدر در تهران امسال 11 هزار و 500 کیلوگرم بود که نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است .
وی در پایان گفت: مصرف مواد مخدر گل در تهران در حال افزایش است زیرا کشت آن بسیار راحت بوده و تبلیغات بسیاری در فضای مجازی برای آن انجام می شود.
تهرام/3225 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.