به گزارش ایرنا، حسین کاغذلو روز شنبه در جلسه مشترک با دهیاران و نماینده بنیاد برکت که به منظور اجرای طرح های بهداشت و درمان در مناطق روستایی برگزار شد اظهار داشت:بهداشت و درمان ارتباط مستقیم با سلامت جسم و جان انسان ها دارد و دولت تدبیر و امید به منظور ارتقاء سطح سلامت عموم مردم، طرح تحول نظام سلامت را در جامعه اجرا کرد.
وی افزود: اجرای این طرح گامی موثر در افزایش سلامت و کاهش هزینه های درمان از دوش مردم داشته و رضایتمندی آنان را به همراه داشته است.
وی با اشاره به مشارکت بنیاد برکت در اجرای طرح های بهداشتی و درمانی گفت: بنیاد برکت همواره حامی دولت بوده و با ورود به بسیاری از حوزه ها به ویژه حوزه بهداشت و درمان توانسته از میزان مشکلات پیش پای دولت بکاهد.
کاغذلو افزود: امروز نیز بنیاد برکت تلاش دارد تا با ورود به حوزه درمان و سرمایه گذاری در این بخش از آسیب های این حوزه بکاهد که البته مسئولان شهرستان نیز باید با شناسایی آسیب ها و نیز پتانسیل های موجود در مناطق شهری و روستایی، از ظرفیت بالقوه بنیاد برکت در بهبود وضعیت موجود در حوزه بهداشت و درمان بهره ببرند.
وی تصریح کرد: کلیه اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان به ویژه در بخش روستایی می باید در چارچوب قانون و به صورت کارشناسانه انجام گردد تا شاهد ارتقاء سطح خدمت رسانی و افزایش میزان رضایتمندی مردم شود.
وی از توجه ویژه دولت تدبیرو امید به روستاها به عنوان گامی مثبت در جهت اعتلای عدالت اجتماعی یاد کرد و افزود :با روی کار آمدن دولت تدبیرو امید توجه به روستاها از اهمیت ویژه ای برخوردار شده و دولت تمام توان خود را به کار بسته تا با تزریق اعتبارات مناسب از محل مالیات بر ارزش افزوده، خدمت رسانی به روستائیان را ارتقاء بخشد.
** بنیاد برکت از طرح های اشتغالزای روستایی حمایت می کند
نماینده بنیاد برکت استان تهران نیز در این جلسه با تأکید بر این که دهیاران علاوه بر فعالیت های عمرانی می باید نسبت به اجرای طرح های اقتصادی اشتغالزا نیز توجه داشته باشند از حمایت بنیاد برکت از طرح های اشتغالزای روستایی خبر داد.
محمد مصطفایی افزود: مردم شهرستان ورامین همواره یارو یاور نظام و انقلاب بوده اند و از دیرباز در عرصه های مختلف کشور درراستای اعتلای ارزش های نظام و انقلاب گام برداشته اند.
وی تصریح کرد: مردم ورامین حق ویژه ای گردن نظام دارند و مسئولان موظفند تا تمام تلاش خود را به سمت پویایی هرچه بیشتراین شهرستان به کار بندند.
وی با اشاره به زمانبر بودن راه اندازی مراکز درمانی در هر منطقه گفت: راه اندازی مراکز بهداشتی و درمانی به بودجه زیادی نیاز دارد که این امر علاوه بر آن زمان بر بودند، برای تکمیل و تجهیز آن نیز به اعتبارات ویژه ای لازم دارد لذا تلاش می شود تا با راه اندازی کاروان های سلامت ، برخی از کمبودهای این حوزه برطرف شود.
مصطفایی تصریح کرد: دهیاران استان تهران از پتانسیل ویژه ای در خدمت رسانی به مردم برخوردارند و با اقدامات شایسته و نبوغ خود توانسته اند بسترساز فعالیت های گوناگون در روستا شوند.
وی تأکید کرد: دهیاران نباید اقدامات خود را فقط به فعالیت های عمرانی محدود کنند و می باید علاوه بر فعالیت های عمرانی باید به مباحث اقتصادی ،اشتغال،فرهنگی ،آموزشی و بهداشتی بپردازند تا با اینکار شاهد مهاجرت معکوس روستائیان از شهر به روستا باشیم.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.