به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی روز سه شنبه در مانور تشکیلاتی 'سپاس مربی' به مناسبت هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی در مجتمع ورزشی حضرت زهرا (س) شهرری با اشاره به اینکه امور تربیتی یک نهاد ارزشمند در حوزه آموزش و پرورش به شمار می رود، اظهار داشت: امور تربیتی بعنوان اقدامی ارزشمند در ساختار نظام آموزشی کشور، گام های موثری را در راستای تربیت نسل انقلابی برداشته است.
وی با بیان اینکه امور تربیتی در طول چهل سال انقلاب اسلامی تحولات متعددی در ساختار و محتوا پشت سر گذاشته است، افزود: این نهاد بنا به اقتضای سیاسی، اجتماعی و تربیتی، جهت گیری های خود را شکل داده است.
کاظمی با بیان اینکه رویکرد امور تربیتی با توجه به نوع تهاجمات دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و آسیب های متعدد در بین نسل جوان فعالیت می ‌کند، گفت: توانمند سازی دانش آموزان، ارتقای مهارت‌ها، ارتقای فعالیت های گروهی و دینی و ایجاد روحیه امید و نشاط در بین دانش آموزان در کنار ماموریت اصلی امور تربیتی به شمار می رود.
وی در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب رهبری اشاره کرد و افزود: این بیانیه منشور اساسی تربیت در فعالیت‌های پرورشی، تربیتی و فرهنگی نظام آموزش و پرورش است.
معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: گفتمان سازی در خصوص بیانیه رهبری و تبیین آن ازاولویت های نظام آموزشی محسوب می شود و برای اجرای آن تلاش خواهیم کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در ادامه این مراسم گفت: ایجاد امور تربیتی یک خلاقیت بزرگ برای ارسال پیام انقلاب به نسل جوان و نوجوان بوده است.
محمد صیدلو با بیان اینکه قریب به یک میلیون دانش آموز در شهرستان های استان تهران تحصیل می کنند، افزود: ترویج روحیه دینی و تفکر انقلابی در مدارس با توجه به تهدیدات دشمنان از اولویت های جامعه امروز است.
وی یادآور شد: امروز امور تربیتی، کارگردان تربیت دانش آموزان در مدارس به شمار می روند و باید همه اعضای مدرسه در این امر مهم مشارکت داشته باشند.
هشتم اسفندماه روز امور تربیتی و تربیت اسلامی نامگذاری شده و برنامه های آن به مدت یک هفته ادامه دارد.
6003/1970
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.