پیروز حناچی روز جمعه در آیین کاشت 40 اصله درخت به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خیابان ولیعصر(عج) از طرح کاشت یکهزار و 100 درخت چنار حاشیه این خیابان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: به تاسی از فرمایش رسول اکرم(ص) که قطع درخت را مشابه قتل انسان می دانند، تلاش خواهیم کرد که به توسعه فضای سبز و غرس درختان در پایتخت اقدام کنیم.
وی با اشاره به آغاز پروژه احیای چنارهای خیابان ولیعصر(عج) گفت: این خیابان به طول 18 کیلومتر یکی از خیابان های نادر جهان، در نسل اولیه، 18هزار درخت چنار داشته و در حال حاضر 15هزار چنار از این درختان باقی است که لازم است بازسازی شود.
حناچی با بیان اینکه سال گذشته 740 درخت در خیابان ولیعصر(عج) احیا شد، افزود: متاسفانه از این درختان 16 درخت نتیجه نداد و ما بقی سبز است.
شهردار تهران با بیان اینکه امسال هم بیش از یکهزار درخت در این خیابان از پارک وی تا میدان راه آهن، غرس خواهد شد، اظهارداشت: بن درختانی که امروز در خیابان ولیعصر(عج) کاشته می شوند حداقل 15، 16 ساله است و نهال نیست و نگهداری از این درختان جز وظایف دائمی سازمان بوستان ها و فضای سبز است.
وی درباره ایجاد کمربند سبز در تهران گفت: هفته درختکاری در پهنه جنوبی البرز در یکهزار و 250 هکتار، 800 هزار نهال کاشته خواهد شد.
حناچی، توسعه فضای سبز و احیای باغات را از برنامه های شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری عنوان کرد و گفت: تاکنون احیای پنج باغ در پایتخت، سه باغ در مناطق هفت، هشت و 10 توسط شهرداری و 2 باغ در مناطق 14 و 2 با همکاری بنیاد مستضعفان از محل وجوهاتی که از مردم بابت قطع درختان گرفته می شود با مصوبه شورا تثبیت کردیم و این روند ادامه خواهد داشت.
شهردار تهران توسعه فضای سبز و کاهش استفاده از خودورها و وسایل نقلیه موتوری را در داشتن هوای پاک پایتخت ضروری دانست و تاکید کرد: همه ما ماموریت داریم که به توسعه فضای سبز کمک کنیم و در حال حاضر آمارها نشان می دهد که در مقایسه با سال گذشته، 20 درصد ذرات معلق در هوا کاهش پیدا کرده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.
وی درباره همکاری شهرداری تهران با کره جنوبی برای بازیافت پسماند گفت: همکاران پیگیر این موضوع هستند و در صورت قطعی شدن، نتیجه اطلاع رسانی خواهد شد.
حناچی درباره ثبت جهانی خیابان ولیعصر(عج) اظهارداشت: این اقدام جز برنامه های شهرداری و شورای شهر بوده، پرونده خیابان ولیعصر(عج) توسط سازمان میراث فرهنگی به دبیرخانه میراث جهانی ارسال شده و با همکاری سازمان میراث فرهنگی در تلاش برای ثبت جهانی این خیابان هستیم.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.