به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، امیراله حقیقی در نشست فرهنگ عمومی که با حضور مسئولین در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: امور اقتصادی و فرهنگی مرم به هم گره خورده است و بین آنها نمی‌توان تفکیک قائل شد، جوانان در صورتی مسائل فرهنگی را جدی می‌گیرند که به کسب و کار، درآمد و سرمایه گذاری آنها توجه بشود.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت کاهش آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد: حضور مستمر جوانان در اماکن ورزشی یکی از عوامل بسیار مهم در کاهش آسیب های اجتماعی است، فرهنگ سازی برای ترغیب جوانان توسط رسانه ملی، مطبوعات در کاهش تهدید آسیب های اجتماعی تاثیر گذار خواهد بود.
فرماندار شهرستان پردیس با بیان اهمیت مسائل فرهنگی در ادارات اظهار داشت: روسای ادارات برگزاری کلاس‌های آموزش فضائل اخلاقی توسط روحانیون را در دستور کار خود قرار بدهند، بسیاری از مشکلات موجود در ادارات با برگزاری کلاس‌ها مرتفع می شود.
حقیقی با اشاره به برگزاری مستمر کارگروه خانواده در فرمانداری با زیر مجموعه آسیب های اجتماعی، اعتیاد و زنان سرپرست خانواده خاطر نشان کرد: بررسی مواردی که مسائل فرهنگی شهروندان را تهدید می کند هر ماه در دستور کار این نشست‌ها قرار دارد.
وی در ادامه افزود: محدودیت و مشکلات زیادی از نظر فرهنگی در شهرستان داریم با بهره مندی از ظرفیت‌های مناسبی نظیر آموزش و پرورش، دانشگاه ازاد، دانشگاه پیام نور و مبلغین روحانی و پارک فناوری پردیس بسیاری از مشکلات موجود مرتفع خواهند شد.
فرماندار شهرستان پردیس ضمن تقدیر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن خاطر نشان کرد: با وجود مشکلات فراوان اقتصادی، مردم ما در مراسم ملی ، مذهبی حضور فعال دارند و از مسولین انتظار داریم در کنار مردم حضور فعالتری داشته باشند.
حقیقی گفت: برخی از ادارت در شهرستان مستقر نیستند و برخی دیگر در حد نمایندگی و یا یک اتاق در شهرستان حضور دارند، ساماندهی ادارات یاد شده به منظور خدمت رسانی بهتر را در دست اقدام داریم.
وی در ادامه با اشاره به محدودیت امکانات فرهنگی شهرستان اظهار داشت: با محاسبه مشارکت‌های دیگر جمعیتی علاوه بر جمعیت 400 هزار نفری مسکن مهر ، امکانات فرهنگی شهرستان پاسخگوی 800 هزار نفر نیست و باید برای ارتقای امکانات فرهنگی تلاش کنیم.
فرماندار شهرستان پردیس گفت: فضای فرهنگی نورالشهدای پردیس که پیکر مطهر دو شهید در آن آرمیدند بسیار مناسب است، با تامین فضای سبز در اطراف این مرکز فرهنگی و ایجاد امکانات مناسب فضای دلنشینی برای شهروندان ایجاد شود.
شهرستان پردیس با جمعیت 250 هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.
تهرام/9441//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.