به گزارش ایرنا، سرگرد پاسدار روح الله عرب عصر سه‌ شنبه در همایش دختران انقلابی شهرستان که با حضور 250 نفر از دانش ‌آموزان دوره دوم دبیرستان خبازی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن سینما پرستو برگزار شد، اظهار داشت: در راستای ارج نهادن به ایام دهه فجر سپاه شهرستان دماوند برنامه‌های متفاوتی را نسبت به سنوات گذشته آماده کرده است.
وی ادامه داد: گرچه دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون تلاش کرده است تا به ملت ایران آسیب وارد کند اما می بینیم که مردم چهلمین‌ سالگرد پیروزی انقلاب را پشت سر می گذارند.
فرمانده ناحیه مقاومت سپاه دماوند تصریح کرد: امروز شاهد شکوفایی و رشد جوانه هایی از این انقلاب هستیم که امثال آنان را می ‌توان از جمله شهید حججی نام برد؛ این شهید والامقام رویش انقلاب بود و نمونه آن نیز در تمام نقاط کشور می‌درخشد.
وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز ایران در عرصه های مختلفی همچون سلول ‌های بنیادین، انرژی هسته ای، فناوری و موشکی پیشرفت های چشمگیری داشته است.
عرب خاطرنشان کرد: به فرموده‌ رهبر انقلاب اسلامی این قدرت بازدارندگی موشک ‌های نقطه زن، دستاورد جوانان ایران است و هر جا که انقلابی عمل کنیم، خیرات، برکات، پویایی و تغییر را مشاهده خواهیم کرد.
فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان دماوند افزود: گفتمان چهل سالگی انقلاب با محوریت عدد چهل که حکایت از بلوغ، بالندگی و تکامل دارد و بعثت انقلاب با چهل برنامه محوری که در راستای این برنامه ها 11 حوزه‌ مقاومت بسیج فعالیت می کنند.
وی همایش بانوی انقلاب در شهرهای رودهن و دماوند، توزیع 400 سبد کالا به خانواده‌های مستضعف، برپایی 400 نشست بصیرتی در سطح شهرستان، برگزاری همایش یاران همیشه انقلاب، برگزاری 40 ختم قرآن، دیدار 40 بسیجی با علما، تهیه 40 جهیزیه برای زوج‌های جوان را از جمله برنامه های این دهه برشمرد.
عرب با بیان اینکه راویان در 40 مسجد و 40 مدرسه برای تبیین دستاوردهای انقلاب حضور پیدا می ‌کنند، گفت: همچنین جشنواره عکس انقلاب با محوریت تصاویری از سال 1357 تاکنون، برگزاری جشنواره سرود، اعزام بیش از 40 گروه برای بازدید از موزه عبرت ایران، دیدار با بیش از 40 خانواده شهید، برگزاری مسابقات ورزشی، 40 تنور صلواتی به صورت خودجوش توسط برخی نانوایان و تجلیل از 40 بسیجی شاخص انقلاب از دیگر برنامه ها است.
وی با تاکید بر اینکه مبانی، تبیین و تفکرات انقلاب، ولایت فقیه و ارزش‌های انقلاب باید به نسل چهارم و پنجم انتقال یابد، گفت: با توجه به اینکه دشمن در طول چهل ساله انقلاب نسبت به ایجاد توطئه ‌های مختلف اقدام کرده، امسال باید جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی متفاوت‌تر باشد از این رو سپاه با رویکرد جدیدی ورود پیدا کرده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند نیز در این مراسم، اظهار داشت: این همایش با هدف معرفی انقلاب اسلامی به نسل نو، آشنایی با اهداف آن، بصیرت افزایی، تجدید بیعت و عهد دوباره با آرمان های انقلاب اسلامی برگزار شد.
مهرداد پورفتحی، با اشاره به برنامه های ویژه این همایش، خاطرنشان کرد: امروز نسل جوان کشور و آینده سازان ایران اسلامی باید با آرمان های انقلاب بیش از گذشته آشنا شوند چراکه برای مقابله با توطئه دشمنان نیازمند هوشیاری و آگاهی بخشی در جامعه هستیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی را ارتقا سطح علمی معلمان و فرهنگیان دانست و بیان داشت: نسل جوان امروز جامعه به ویژه دختران محصل می توانند با توجه به علاقه مندی و توانایی خود در دانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل دهند و در زمینه تعلیم و تربیت نسل آینده تاثیرگذار باشند.
وی همچنین بیان داشت: در این مراسم ، 17 نفر از دانش‌آموزان کنکوری سال گذشته‌ این مدرسه که توانستند موفقیت های ارزشمندی کسب کنند، تقدیر به عمل آمد که تعدادی از آنان به دلیل قبولی در دانشگاه فرهنگیان، معلمان آینده این شهر هستند.
تهرام/7246//1384
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.