مجید صفری روز دوشنبه در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی و خدماتی بخش رودهن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شروع عملیات گاز رسانی به دو روستای عباس آباد و زره در نخستین پروژه ای بود که امروز کلنگ زنی شد که با پیش بینی های صورت گرفته در هفته دولت سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.
فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه با اجرای این پروژه 62 خانوار این دو روستا از نعمت گاز بهره مند می شوند، ادامه داد: این پروژه با اعتباری بالغ بر بیش از 5 میلیارد و 500 میلیون تومان و اجرای 12 هزار و 245 متر شبکه گذاری با یک دستگاه تقلیل فشار، اجرا می شود.
وی با بیان اینکه در شهر رودهن دو پروژه به بهره برداری رسید، افزود: افتتاح پژوهش سرای دانش آموزی امام صادق(ع) با داشتن 20 واحد تجاری و اعتباری بالغ بر 1.5 میلیارد تومان و همچنین مدرسه دوره دوم متوسطه معرفت با داشتن 16 کلاس درس، 10 اتاق اداری و 3 آزمایشگاه و داشتن ظرفیت 480 دانش آموز با اعتباری بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان از جمله پروژه های آموزشی این شهر بود.
این مقام مسئول با بیان اینکه تجهیزات این مدرسه تا اسفندماه سال جاری تامین می شود، در خصوص توسعه اداره آموزش و پرورش بخش رودهن تصریح کرد: از مدت ها قبل موضوع خودکفا شدن اداره آموزش پرورش بخش رودهن از لحاظ درآمد مورد تصویب قرار گرفت که در حال حاضر این امر رخ داد.
فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه این سیاست در دماوند نیز در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون درآمد آموزش و پرورش دماوند چهار برابر شده است.
این مقام مسئول در خصوص درآمدهای حاصل از تاسیسات و امکانات آموزش و پرورش نیز گفت: در حال مذاکره با وزارت آموزش و پرورش هستیم تا بتوانیم این تاسیسات را به منظور رفع مشکلات اقتصادی به شهرستان بازگردانیم.
صفری در ادامه در خصوص افتتاح مهدکودک آبرنگ با همکاری بخش خصوصی در شهر رودهن اشاره و تصریح کرد: این مهد کودک، ششمین مهد کودک رودهن است که با ظرفیت 50 کودک سه تا شش سال و اشتغال 3 مربی و 2 کمک مربی به بهره برداری رسید.
نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند همچنین به افتتاح کانون سلامت محله رودهن به منظور مشارکت مردم در امور بهداشتی اشاره کرد و گفت: این مرکز چهارمین کانون سلامت محله شهرستان است که با اعتباری بالغ بر 40 میلیون تومان به بهره برداری رسید و تاکنون 20 نفر عضو دارد.
صفری به افتتاح مدرسه برکت توسط بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اشاره کرد و افزود: این مدرسه دارای 7 کلاس درس پایه یکم تا ششم و 4 اتاق اداری می باشد که با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان افتتاح شد.
فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به بهره‌برداری از سامانه پایش تصویری در 2 روستای مهرآباد و نوده در بخش رودهن، اظهار داشت: 34 دوربین در روستای مهرآباد و 5 دوربین در روستای نوده بافت اصلی این دو روستا را تحت پوشش قرار می دهند که با اعتباری بالغ بر بیش از 210 میلیون تومان به بهره برداری رسید.
صفری افزود: به شهرداری های آبعلی، کیلان و رودهن ابلاغ کردیم که طرح پایش تصویری را که مورد توجه شورای تامین می باشد به زودی در دستور کار قرار دهند تا در حوزه امنیت هیچگونه مشکلی نداشته باشد.
این مقام مسئول با اشاره به راه اندازی سیستم 'جیپان' در روستاهای بخش رودهن، تاکید کرد: این امر سبب شد تا امکانات اینترنتی چند روستا از امکاناتی پیشرفته‌تر از شهر برخوردار باشند.
وی گفت: این پروژه در روستای نوده و چشمه ها که دارای 420 مشترک تلفن ثابت هستند، با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 250 میلیون تومان اجرا شده و هم اکنون به سیستم وی. دی. اس. ال با سرعت حداقل 80 مگابیت مجهز شده است.
صفری با تاکید بر اینکه تمام وعده های سال گذشته محقق شد، خاطر نشان کرد: پروژه هایی از قبیل پیست اسکی و هتل آبعلی را در نظر داریم تا در روزهای باقیمانده این ایام، مورد بهره برداری قرار دهیم و در صورت وجود موانع اداری، پس از این ایام شروع عملیات آن را اعلام می‌کنیم.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.